President Trump drev igenom visumkravet för personer som besökt ”naughty countries” under sin tid som president.Visst har jag förstått rätt att om man har varit i något land på USAs "naughty country"-lista så man har behövt söka visum till USA (dvs reser på visum istället för ESTA) så kan man inte använda detta?
Trist!MPC lotteriet EWR:
"Do you have a US passport?"
"No."
"MPC not working today."
Ville så gärna testa.
Detta stämmer inte.President Trump drev igenom visumkravet för personer som besökt ”naughty countries” under sin tid som president.
Jag kunde inte ansöka om ESTA utan fick köa utanför amerikanska ambassaden i Stockholm för att jag fyra år tidigare
hade besökt Iran. Förhoppningsvis så är detta inte ett problem längre men har vi otur kanske det kommer tillbaka redan
nästa år?
Nej tyvärr, tänkte inte på det.Trist!
Får jag fråga om du använde funktionen ”Report a Problem” i MPC appen för att ge feedback?
Gick genom MPC-kön i terminal 4 i JFK igår. 15 minuter mot mer än 1 timme. Vakten frågade alla om de hade amerikanskt pass. När det var min tur frågade jag om MPC var bara för amerikanska medborgare (jag är amerikansk). Han svarade ja, bara amerikanarna. Jag sa då att jag trodde ESTA länder var också tillåtna. Han sa själv då att han inte visste med 100% säkerhet ... så det kan vara en idé att ha reglerna sparade även på telefonen.
Också, ansökningsformuläret gick inte genom första gången. Jag tog bort och installerade om appen och då gick det genom. Ett tips bara...