Senaste nytt

Någon som testat MPC appen för inresa till USA ?

Capa

Medlem
Samma här gick hur smidigt som helst för mig på ORD för en vecka sedan. Ingen kö alls i MPC-fållan, rakt fram till agent och genom på under 5 min.
 

LKR

Medlem
Använde MPC på IAD igår, igenom på under 10 minuter. Uppskattningsvis 1h+ i vanliga kön. Verkade dock inte finnas någon dedikerad MPC-kontrollstation utan vi blev dirigerade till samma som Global Entry. Behövde inte ens visa kvittot i appen.
 
  • Gilla
Reactions: srg

Oakgroove

Ny medlem
Använde MPC på EWR vid senaste inresan. Tydlig skylt vid MPC-fållan om enbart amerikanska pass mm men visade appen för kövakten och fick direkt svar att jag var välkommen att ta den kön. Som visade sig ha 0 personer i kö. Fem frågor så var jag igenom, tog nog mindre än en minut. Fick sedan vänta på väskan i 40 min :)
 

frli

Medlem
Testade precis på ORD och var igenom på 5 minuter. De försökte skicka alla utlänningar i vanliga spåret och det fanns ingen synlig MPC skylt någonstans. Jag visade enbart upp appen och frågade om MPC kön och fick en egen gräddfil förbi i stort sett alla (utlänningar och amerikaner utan MPC). 3 sällskap av enbart amerikaner vad jag kunde se före mig och sen en mycket kort interaktion med passkontrollanten. Uppskattar att vanliga kön var någonstans mellan 1-2h. Tackar för tipset!
 

frli

Medlem
Testade precis på ORD och var igenom på 5 minuter. De försökte skicka alla utlänningar i vanliga spåret och det fanns ingen synlig MPC skylt någonstans. Jag visade enbart upp appen och frågade om MPC kön och fick en egen gräddfil förbi i stort sett alla (utlänningar och amerikaner utan MPC). 3 sällskap av enbart amerikaner vad jag kunde se före mig och sen en mycket kort interaktion med passkontrollanten. Uppskattar att vanliga kön var någonstans mellan 1-2h. Tackar för tipset!
Glömde nämna att jag reste på nytt pass och ny ESTA.
 
Toppen