Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

bnr

Medlem
Uppgraderad till Privilege Room på Mercure Hotel Düsseldorf Kaarst.
Lite större rum, fri minibar (vatten, juice och Cola i den) och snabbare nät (100 Mbit/s istället för 256 kbits/s).
Är Gold, ej Platinum längre.
Samma som citerat nu! :)
Vågar man prova det snabbare nätet igen? Senast blev det en diskussion vid utcheckning om att det inte alls ingick vid uppgradering, någonting som deras GM dementerade iofs...

Incheckad på Mgallery l'echiquier Opera Paris. Hade någon typ av junior suite bokad men de måste nog varit den minsta av dess slag... Jag checkar in runt 23:00 på kvällen och knappt någon Platinumförmån Följs... Drinkvoucher hade han inte och samtidigt hänvisade till att baren är stängd, men ja den öppnar imorgon kanske jag vill ta en drink sa jag....

På hemsidan står det att room service skall finnas dygnet runt, samma står även i informationsboken på rummet. När man försöker ringa till room service kommer man inte fram och någon fras enbart på franska babblas, sen läggs samtalet automatiskt på.... Ringer till receptionen och kommer inte fram där heller... Får går ner och fråga och får svaret: well sir, it must have been what you call it? A missunderstanding...... You see the bar closes at 23:00 and also the restaurant.

Jahapp, bara att ta på sig jackan och gå ut på en promenad för att hitta något att äta. Klockan har ju hunnit bli 00:15 då man i tron att room service fanns dygnet runt.

Får se hur frukosten är nu när man kommer ner och om dagpersonalen har lite bättre koll på servicen.

För att klargöra så har jag Platinum.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    78 KB · Visningar: 214
  • image.jpg
    image.jpg
    94,4 KB · Visningar: 205
  • image.jpg
    image.jpg
    101,7 KB · Visningar: 209
  • image.jpg
    image.jpg
    96,1 KB · Visningar: 215

SNIFF

Medlem
Fick ingen uppgradering på novotel century hong kong. Bokat premier executive room. Antagligen bara junior suite kvar att bli uppgraderad till då. Men fick early check-in, kl 0830 så jag är inte så missnöjd ändå ^^

Incheckad på Mgallery l'echiquier Opera Paris. Hade någon typ av junior suite bokad men de måste nog varit den minsta av dess slag... Jag checkar in runt 23:00 på kvällen och knappt någon Platinumförmån Följs... Drinkvoucher hade han inte och samtidigt hänvisade till att baren är stängd, men ja den öppnar imorgon kanske jag vill ta en drink sa jag....

På hemsidan står det att room service skall finnas dygnet runt, samma står även i informationsboken på rummet. När man försöker ringa till room service kommer man inte fram och någon fras enbart på franska babblas, sen läggs samtalet automatiskt på.... Ringer till receptionen och kommer inte fram där heller... Får går ner och fråga och får svaret: well sir, it must have been what you call it? A missunderstanding...... You see the bar closes at 23:00 and also the restaurant.

Jahapp, bara att ta på sig jackan och gå ut på en promenad för att hitta något att äta. Klockan har ju hunnit bli 00:15 då man i tron att room service fanns dygnet runt.

Får se hur frukosten är nu när man kommer ner och om dagpersonalen har lite bättre koll på servicen.

För att klargöra så har jag Platinum.

Uppdatering gällande ärendet... Tydligen har hotellet öppnat för 2 veckor sen ordentligt efter renovering så kökspersonalen är inte fullt anställd gällande room service....mdom bad så hemskt mycket om ursäkt.

Fick min drinkvoucher vid check out och nu njuter man av ett gott glas vin innan man flyttar sig till Pullman Eiffel tower för en natt där.

To be continued.....

Meazza

Medlem
Fick ingen uppgradering på novotel century hong kong. Bokat premier executive room. Antagligen bara junior suite kvar att bli uppgraderad till då. Men fick early check-in, kl 0830 så jag är inte så missnöjd ändå ^^
Hur är hotell, rum och lounge? Jag har en identisk bokning efter årsskiftet så det vore kul att höra. :)

olo

Medlem
Passar på att dela min Novotel erfarenhet från andra sidan vattnet i Hongkong:

På Novotel Nathan Road så fick jag uppgradering, som Guld, en nivå - samt tidig incheckning. De beklagade att rummet inte var klart när vi kom, men att de hade planerat för att jag skulle få det kl 11. Vi var på hotellet vid 09:30.
När jag frågade om uppgradering var möjlig, eftersom jag knappt trodde på det på en 7 dagars bokning, fick jag svaret: "Självklart, det skall du inte behöva fråga om, du är ju guldmedlem". Skönt när sådant bara löser sig.

Inti

Ny medlem
Är på en adventsweekend i Wien - bor på mgallery am konzerthaus.

Information om uppgradering kom automatiskt via mail några dagar innan incheckning från superior till deluxe (som jag tror är deras bästa rum) på högsta våningen!

Choklad och signerat välkomstbrev fanns på rummet. Vid incheckning fick vi drinkbiljetter utan att behöva fråga.

Om alla accorhotel vore så här smidiga!
I allmänhet väldigt bra service så här långt!

Är platinum förresten!

Elberto

Medlem
Sofitel Berlin Ku'damm, för 3 dagar sen.

Bokade Executive room för 2 nätter med poäng. Vi dyk upp redan runt kl. 11:00.
"Hello Mr. Elberto, we have a Junior Suite for you today."
Inte ens en snack om early Check-in, utan det var redan bestämt. Agenten erbjuder även late Check-out kl.16:00 på avresedagen!
Och sen tog hon oss till våning 11 för att visa Club Sofitel loungen...!
Jag har aldrig fått en sån VIP treatment hos Accor någon annanstans innan.
Helt fantastiskt, mycket bra jobbat, Sofitel!

963ab332780f4fff2635758cb37111cc.jpg

77573d654dffeb51a9fd9d5dff0f20df.jpg

68b3c19daa5c30d21072fa4a8c3a68ca.jpg

Toppen