Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Sofitel Berlin Ku'damm, för 3 dagar sen.

Bokade Executive room för 2 nätter med poäng. Vi dyk upp redan runt kl. 11:00.
"Hello Mr. Elberto, we have a Junior Suite for you today."
Inte ens en snack om early Check-in, utan det var redan bestämt. Agenten erbjuder även late Check-out kl.16:00 på avresedagen!
Och sen tog hon oss till våning 11 för att visa Club Sofitel loungen...!
Jag har aldrig fått en sån VIP treatment hos Accor någon annanstans innan.
Helt fantastiskt, mycket bra jobbat, Sofitel!

963ab332780f4fff2635758cb37111cc.jpg


77573d654dffeb51a9fd9d5dff0f20df.jpg


68b3c19daa5c30d21072fa4a8c3a68ca.jpg

Ser ju mycket trevligt ut, jag bokade ett Deluxe room och ankom 10:00 en lördag och skulle bo 1 natt... Sorry sir we dont have any room ready for you... Frågar vad har dom redo och vad kostar de... Juniorsvit fanns men de skulle dom ha 120 euro för vilket jag betala för mitt rum för en natt redan.

Blev tjafs om Executive Lounge där dom bara sa att de finns inget o vi är väldigt fullbokade på Executive nivån. Tillslut fick jag det ändå med orden, we have solved it because you only stay one night. Ändå va de helt tomt i den där loungen dom 3 gångerna jag va där.

Känns som de här hotellet har väldigt varierande service, hört de från andra också. Är platinum.

Då tycker jag Novotel Tiergarten som jag bodde på i helgen va hästlängder bättre med uppgradering till största rummet, grymt bra frukost.. Välkomstpresent på rummet och fri minibar (även alkoholen).
 

staff

Medlem
Hur är det egentligen med uppgraderingar som Gold på Accor? Då tänker jag främst på "en rumskategori" så att man kan försäkra sig (i största möjliga mån) om lounge access/frukost genom att boka kategorin under club rooms.

Är Diamond på både Hilton och Hyatt men planerar en resa till Vietnam där Accor har sinnesjukt bra presence, men Hilton inte har ett enda hotell, och Hyatt endast har ett Park Hyatt i HCMC (förutom ett resort i Da Nang) där det lär bli 1-2 nätter.

Tacksam för Le Club Gold-medlemmars erfarenheter.
 

bnr

Medlem
@staff - många i tråden är "bara" Accor Gold nu för tiden med tanke på att aktier inte ger Platinum längre.
Finns ett antal Gold som skrivit i tråden, bör finnas några sidor bak. :)
 

Lynx

Medlem
Jag har de senast i förra veckan blivit uppgraderad som Gold - senast fick jag en dubbel upgrade - till juniorsvit på executive floor. De brukar vara ganska generösa är min erfarenhet - men ibland blir det juniorsvit men inte executive
 

VictorB

Medlem
@staff Hade en liknande fråga angående en kommande vistelse till Bangkok så mailade Novotel Bangkok Ploenchit Sukhumvit och fick svaret "As a Gold member, you will be upgraded to the next room category with benefits." Så blir att boka ett rum en kategori under under club room. Uppgraderingar skiljer sig såklart från hotel till hotel så vill man försäkra sig så är det nog enklast att bara maila hotellet och fråga hur de uppgraderar Le Club Accor Gold members.
 

Lynx

Medlem
@staff Hade en liknande fråga angående en kommande vistelse till Bangkok så mailade Novotel Bangkok Ploenchit Sukhumvit och fick svaret "As a Gold member, you will be upgraded to the next room category with benefits." Så blir att boka ett rum en kategori under under club room. Uppgraderingar skiljer sig såklart från hotel till hotel så vill man försäkra sig så är det nog enklast att bara maila hotellet och fråga hur de uppgraderar Le Club Accor Gold members.

Var precis det hotellet jag var på tidigare i veckan och blev uppgraderad på ;-)
 

VictorB

Medlem
Var precis det hotellet jag var på tidigare i veckan och blev uppgraderad på ;-)

Trevligt! Vilken rumskategori bokade du för att bli uppgraderad till en juniorsvit och vad tyckte du om hotellet? Är mitt favorit Accor hotell i Bangkok sett till prisvärdhet och service efter att ha testat Sofitel So, Pullman Hotel G, samt IBIS Nana :)
 

Lynx

Medlem
Trevligt! Vilken rumskategori bokade du för att bli uppgraderad till en juniorsvit och vad tyckte du om hotellet? Är mitt favorit Accor hotell i Bangkok sett till prisvärdhet och service efter att ha testat Sofitel So, Pullman Hotel G, samt IBIS Nana :)

Hade bokat ett superior-rum i några nätter men la till en natt till och när jag bokade extra natten tog jag ett executive rum - skrev till hotellet att jag hade två bokningar - så de var snälla och slog ihop dem - fick då en juniorsvit men inte på executive floor men tillgång till lounge hela vistelsen.

Gillar det hotellet mycket - min favorit med med tanke på pris och kvalitet. Gillar loungens terass mycket! Mycket bättre än tex Novotel Siam square eller Novotel Silom. Pullman G gillar jag inte sen de gjorde om det från Sofitel.

Personligt handskrivet brev med som hälsade mig välkommen tillbaka. Lounge värdinnan från Sydafrika är mycket trevlig,
 

Voyageur

Medlem
Sofit......ursäkta Pullman Miami. Bokat som Sofitel Miami ett par månader tidigare, tydligen ändrat namn och koncept sedan november :)

Hade sen ankomst, hotellet helt öde en tisdag kväll. Personal som man inte riktigt kunde få grepp om. Bokat standardrum, fick rtt rum på 14:e våningen av 15. Dock ser rummen ut som att inspiration hämtats från travelodge och hooters med stänk av miami vice art deco. Rätt slitet. Utöver högre våning erbjuder inte rummer mycket.
Välkomstgåva på rummet, drinkvouchers.

Att vara platinum erbjuder ibland verkligen inga extra benefits utöver Gold. Känns rätt trist och poänglöst ibland att man inte kunnat erbjuda mer för den högsta statusen inom programmet. Free breakfest hello? Imho måste man ju kunna särskilja lite mer på de två nivåerna.
 

em9frl

Medlem
Tre uppgraderingar i december.
Novotel Lausanne Bussigny, bokade superior business och uppgraderades till Executive. Mycket trevlig personal som redan vid ankomst uppmärksammade Platinum utan att jag påminde dem.

Mercure Tokyo Ginza. Mycket lång incheckningsprocess med personal som inte var helt bekväm med engelskan. När jag i slutet av processen frågade om uppgradering och på nytt visade mitt Planinum så försvann personalen in till supervisorn. Hade bokat Superior Twin och när allt var klart och godkänt av supervisorn så blev det uppgradering till Deluxe Queen på vån 11.

M Gallery Villa Toretta, Sesto San Giovanni i Milano. Bokade Superior och uppgraderades till Superior Suite. Har bott på detta hotellet 4 gånger i år och alltid samma trevliga bemötande. Hälsar välkommen med namn och har allt klart vid ankomst. Hälsning på rummet från managern, choklad, torkad frukt och vatten.
DSC_0423.JPG
 
Toppen