Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

staff

Medlem
Hur gör man rent praktiskt? Frågar man efter uppgradering vid incheckning på hotellet eller hör man av sig innan? Eller lägger man bara diskret fram kortet och ser om de erbjuder nått?

Aldrig haft status på ett hotell förren nu
Har du bokat hotellet via hotellprogrammets hemsida med ditt nummer inlagt (eller du är inloggad) så brukar uppgraderingen vara förberedd när du checkar in.
 

kydyl

Medlem
Så testat på mercure grand i Warszawa med mycket lyckat resultat. Hade bokat ett standardrum och lämnade ett meddelade att jag önskade en complimentary uppgradering i samband med att jag checkade in online.

När jag anlände hade jag fått en junior svit :)
Mycket fint rum. Choklad och apelsinjuice som välkomstgåva samt drinkvoucher låg och väntade på mig också.

Klart bra intryck av första natten som platinum medlem. Bra accor!
 
Så testat på mercure grand i Warszawa med mycket lyckat resultat. Hade bokat ett standardrum och lämnade ett meddelade att jag önskade en complimentary uppgradering i samband med att jag checkade in online.

När jag anlände hade jag fått en junior svit :)
Mycket fint rum. Choklad och apelsinjuice som välkomstgåva samt drinkvoucher låg och väntade på mig också.

Klart bra intryck av första natten som platinum medlem. Bra accor!
Kul att du fick det!
 

kydyl

Medlem
Sitter nu på novotel i warsawa centrum och avnjuter min välkomstdrink i baren.

Uppgraderad här med. Denna gång till ett executive room. Några handgjorda? chokladpraliner på rummet och ett brev som önskar mig som platinum kund välkommen.

Känns faktiskt som att platinum grejen fungerar riktigt bra. Och då bor jag ändå inte på lyxmärkena inom gruppen.
 

Henrik_B

Medlem
Det fungerar oftast bättre med Platinum (och även övriga motsvarande program) om man i förväg gör en "grej" av att man ska komma. E-maila, ringa, ange ETA, typ av bäddning, uppgraderingsförfrågningar etc. Förstora upp alla detaljer. Då noteras allt viktigt så incheckningen flyter på smidigt.

Chanserna för trevliga överraskningar minskar om man står och viftar med kortet på plats utan att ha förvarnat personalen om att dagens viktigaste gäst är på ingång (gärna i en Uber Lux med mycket bagage)!
 
Last edited:

SNIFF

Medlem
Sofitel Hamburg - Ingen uppgradering vad jag kan se, tänkte att jag skulle göra en grej av det som @Henrik_B föreslog, men det blev aldrig av. Däremot kom hotelldirektören och bjöd på dricka samt hälsade mig och Mrs. SNIFF, välkommen till hotellet. Min chef var väl sådär lagom imponerad över att ha blivit uppgraderad/nedgraderad till Mrs. SNIFF.
 
Toppen