Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Voyageur

Medlem
Sofitel kurfurstendamm kan ta sig nånstans. Uppgraderad till junior suite men utan club tillgång, vilket ingår i rumskategorin. Vid förfrågan är club floor fullt och slutsålt. Nåväl gäster är inte dummare än personalen själv, hemsidan visar tydligt att lediga club rum finns än under samma vistelse. Zero recognition i repan under incheck annars, tidig konfirmerad incheck blev en väntan i en timme och ett bortglömmande av mig som gäst så man själv får fråga och leta upp om rummet är klart. Borttappat bagage första halvtimman och inte ens en kaffe i väntan i lounge baren kunde erbjudas under vänte tiden utan betalas. Danke schön und see u never again.
 

bnr

Medlem
Sofitel kurfurstendamm kan ta sig nånstans. Uppgraderad till junior suite men utan club tillgång, vilket ingår i rumskategorin. Vid förfrågan är club floor fullt och slutsålt. Nåväl gäster är inte dummare än personalen själv, hemsidan visar tydligt att lediga club rum finns än under samma vistelse. Zero recognition i repan under incheck annars, tidig konfirmerad incheck blev en väntan i en timme och ett bortglömmande av mig som gäst så man själv får fråga och leta upp om rummet är klart. Borttappat bagage första halvtimman och inte ens en kaffe i väntan i lounge baren kunde erbjudas under vänte tiden utan betalas. Danke schön und see u never again.
Ett mail till en manager skulle inte skada i en sådan situation... Låter väldigt dåligt!
 

Voyageur

Medlem
Ett mail till en manager skulle inte skada i en sådan situation... Låter väldigt dåligt!

Vilket också skedde. Fick ett personligt samtal måndag morgon på rummet men inget mer. Jag var väldigt tydlig med club tillgången men nix. En tallrik choklad och en liten flaska skumpa som ursäkt på rummet med ett brev kanske...näää vaddå customer service :)
 
  • Gilla
Reactions: bnr

bnr

Medlem
Vilket också skedde. Fick ett personligt samtal måndag morgon på rummet men inget mer. Jag var väldigt tydlig med club tillgången men nix. En tallrik choklad och en liten flaska skumpa som ursäkt på rummet med ett brev kanske...näää vaddå customer service :)
Dags för det magiska ordet, eskalera! ;)
 

Voyageur

Medlem
Haha ja! Drama all the way:) skickade ett vänligt men bestämt mail efter vistelsen att jag i fortsättningen avböjer mig från att boka hotellet. Som rur är finns det två sofitel i Berlin! Kanske ingen club floor på den andra men då slipper man huvudvärken av det i alla fall!
 

bnr

Medlem
Haha ja! Drama all the way:) skickade ett vänligt men bestämt mail efter vistelsen att jag i fortsättningen avböjer mig från att boka hotellet. Som rur är finns det två sofitel i Berlin! Kanske ingen club floor på den andra men då slipper man huvudvärken av det i alla fall!
Haha nej men om de missköter sig så (statusgäst eller ej), då ska man verkligen höra av sig.
Hoppas du överlever ändå! :)
 

Voyageur

Medlem
Haha nej men om de missköter sig så (statusgäst eller ej), då ska man verkligen höra av sig.
Hoppas du överlever ändå! :)

Absolut! Blir terapi med ett luxury room på Sofitel Wanda Beijing nästa vecka och en förhoppning om livet på club floor i 4 dagar :)
 
  • Gilla
Reactions: bnr

ChabbeT

Medlem
Sofitel kurfurstendamm kan ta sig nånstans. Uppgraderad till junior suite men utan club tillgång, vilket ingår i rumskategorin. Vid förfrågan är club floor fullt och slutsålt. Nåväl gäster är inte dummare än personalen själv, hemsidan visar tydligt att lediga club rum finns än under samma vistelse. Zero recognition i repan under incheck annars, tidig konfirmerad incheck blev en väntan i en timme och ett bortglömmande av mig som gäst så man själv får fråga och leta upp om rummet är klart. Borttappat bagage första halvtimman och inte ens en kaffe i väntan i lounge baren kunde erbjudas under vänte tiden utan betalas. Danke schön und see u never again.
Var med om samma sak första ggn jag var där. Testa ditt kort i hissen o åk upp till loungen det är ALDRIG fullt
 

Voyageur

Medlem
Var med om samma sak första ggn jag var där. Testa ditt kort i hissen o åk upp till loungen det är ALDRIG fullt

Vilka as. Blir så trött på sånt småaktigt beteende och customer service som jag skulle förvänta mig på ett ibis. Jag håller fast vid vad jag sade, de kan ta sig!
 

ChabbeT

Medlem
Vilka as. Blir så trött på sånt småaktigt beteende och customer service som jag skulle förvänta mig på ett ibis. Jag håller fast vid vad jag sade, de kan ta sig!
Den gången bad jag att få prata med manager. Jag fick en Suite samt frukost men gick ändå upp till loungen. Har du Junior Suite så är ditt kort alltid Loungekodat testa.
 
Toppen