Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Sofitel kurfurstendamm kan ta sig nånstans. Uppgraderad till junior suite men utan club tillgång, vilket ingår i rumskategorin. Vid förfrågan är club floor fullt och slutsålt. Nåväl gäster är inte dummare än personalen själv, hemsidan visar tydligt att lediga club rum finns än under samma vistelse. Zero recognition i repan under incheck annars, tidig konfirmerad incheck blev en väntan i en timme och ett bortglömmande av mig som gäst så man själv får fråga och leta upp om rummet är klart. Borttappat bagage första halvtimman och inte ens en kaffe i väntan i lounge baren kunde erbjudas under vänte tiden utan betalas. Danke schön und see u never again.
Ah! Låter nästan precis som min vistelse fast på Sofitel Alter Wall i Hamburg i april... Väntar på svar från dem om eventuell kompensation..

Rätt besviken tyvärr. Ingen "vip treatment" inga gåvor/dryck på rummet, ingen uppgradering, tog över två timmar att få rummet då de skulle städa det. Sedan när jag väl fick rummet så var inte minibar påfylld, nespresso kapslar fattades, kaffespill på mattan och lite såna saker... I bokningen som gjordes direkt hos dem skrev jag in om ankomsttid, status och önskemål. Är platinum.

Rätt besviken tyvärr. Ingen "vip treatment" inga gåvor/dryck på rummet, ingen uppgradering, tog över två timmar att få rummet då de skulle städa det. Sedan när jag väl fick rummet så var inte minibar påfylld, nespresso kapslar fattades, kaffespill på mattan och lite såna saker... I bokningen som gjordes direkt hos dem skrev jag in om ankomsttid, status och önskemål. Är platinum.

Tror fanken att jag också ska skicka in ett direkt complaint. Så trött på lovordad kvalité och bemötande, för att sedan tro att man checkat in på ibis budget. Är man platinum och väljer programmets dyraste hotell får man fanken jobba lite på sitt bemötande som man lovat. Kan ju inte påstå att jag fick något vip treatment, tvärtom gjorde all misstag att jag kände mig som en andra klassens resenär.

Tror fanken att jag också ska skicka in ett direkt complaint. Så trött på lovordad kvalité och bemötande, för att sedan tro att man checkat in på ibis budget. Är man platinum och väljer programmets dyraste hotell får man fanken jobba lite på sitt bemötande som man lovat. Kan ju inte påstå att jag fick något vip treatment, tvärtom gjorde all misstag att jag kände mig som en andra klassens resenär.
Ja, exakt! Men även utan status så bör allt vara tip-topp tycker jag! MED status ytterligare ett snäpp upp...!

Haha ja! Drama all the way:) skickade ett vänligt men bestämt mail efter vistelsen att jag i fortsättningen avböjer mig från att boka hotellet. Som rur är finns det två sofitel i Berlin! Kanske ingen club floor på den andra men då slipper man huvudvärken av det i alla fall!
Jag kan slå ett slag för Pullman Berlin Schweizerhof har bott där 2 ggr och fått den servicen man förväntar sig på sofitel k'damm varje gång. Dessutom fri minibar på uppgraderade rummet på pullman.
Sofitel K'damm har jag bott på 3 ggr de två första gångerna blivit "nekad" lounge men gått in dit direkt ändå (de har ingen koll) trots svit och frukost som kompensation. Sista ggn fått Luxury premium room (Som Junior Suite fast utan lounge access) på ett lägre plan. Krävde dock lounge då jag är Platinum och fick det utan vidare... Var överraskad själv.

Jag kan slå ett slag för Pullman Berlin Schweizerhof har bott där 2 ggr och fått den servicen man förväntar sig på sofitel k'damm varje gång. Dessutom fri minibar på uppgraderade rummet på pullman.
Sofitel K'damm har jag bott på 3 ggr de två första gångerna blivit "nekad" lounge men gått in dit direkt ändå (de har ingen koll) trots svit och frukost som kompensation. Sista ggn fått Luxury premium room (Som Junior Suite fast utan lounge access) på ett lägre plan. Krävde dock lounge då jag är Platinum och fick det utan vidare... Var överraskad själv.

Ditt fall låter precis som mitt! Fick samma behandling och nekad samma förmåner plus en massa annat trams på det. Kul att veta att det finns sofitel som sätter i system nekade förmåner för sina platinum medlemmar. Dessutom på ett sätt som är en ganska dålig lögn. I mitt fall hade jag inte ens bokat det billigaste rummet på hotellet för att förvänta mig uppgradering till super deluxe svit och club floor, utan deluxe rum vilket är kategorin under club. Som platinum men även gold har man uppgradering till nästa rumskategori vilket då blir club. Att uppgradera en platinum till club utan club är rent av elakt och visar en tydlig bild och intention av hotellets policy. När dessutom andra saker fallerar runt om kring är det rent hysteriskt att fortsätta neka förmånen.

Well rykten sprider sig och förhoppningsvis i detta fall också, så kan sofitel kurfurstendamm en vacker dag bli den mercure den vill så gärna vara.

Toppen