Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Fick du tillgång till loungen tillslut? Senast när jag var där i Augusti så nekade dem mig först men efter lite diskussion så fick jag tillgång till den. Har fyra nätter inbokade nästa vecka över julen så hoppas på uppgradering och tillgång till loungen även då.

De sa att loungen är fullbokad men mitt kort funkar ju i hissen och när man går in i loungen så tar de ju knappast legitimation så jag planerar nog att ta en drink där senare om möjligt

image.jpg
Och hälsningar från loungen på hotellet
image.jpg

Enkel uppgradering från Queen till King-bed på Sofitel i New York. Nothing fancy och inget erbjudande om välkomstdrinkar heller. Är inte den påstridiga typen så frågade inte heller efter mera. Hade googlat innan och förstått att Platinum inte verkar ge så mycket på det hotellet. Mycket trevligt hotell i övrigt och bra läge i teaterkvarteren, men hotellet saknar lounge. Dyrt var det hursomhelst men berodde nog mycket på tidpunkten innan jul. Var svårt att hitta rum under 3tkr natten även om man bodde i utkanterna av Manhattan.

Sofitel i Peking levererade till aktieägaren, från billigaste rearummet till incheck o rum högst upp på clublevel, lounge med bra utbud till eftermiddagsthe och kvällssnittar. Trevligt hotell, dock en del språkförbistring i vissa lägen men det är ju inte helt ovanligt här...

Uppgraderad på Pullman Montparnasse i Paris. Hade bokat billigt rum på avtalspris men blev uppgraderad till junior suite. Lite slöseri kanske när man bor ensam att ha king-size säng, badrum med dusch, badrum med bubbelpool och vardagsrum med soffa och extra queen-size säng. Trevligt med fri non-alcoholic minibar dock :)

Amarterra Villas, Nusa Dua, Bali. En flaska balinesiskt rosévin(!) som platinumförmån. Ingen uppgradering, det motiveras med att alla villor är likadana. Finns dock ett par med flera sovrum men det skulle ha varit helt meningslöst för två. Det är inte direkt trängsel kring den privata poolen...

Fria alkoholfria drycker i minibaren gäller för alla gäster här, annars är det ju en platinumförmån på andra MGallery.

Last edited:
Hotel Muse, Bangkok. Uppgraderad två snäpp till Yama Residence, vilket ger tillgång till deras eftermiddagscocktails. Två välkomstbrev och drinkbiljetter följde också med.

För övrigt ett mycket trevligt hotell så här långt. De känner sina västerländska kunder väl när de erbjuder Bloody Marys i frukostbuffén...

Checkade i e.m. in på Novotel Century i Hongkong. Vet inte riktigt om det är en
"uppgradering" men fick "high floor", "finvatten" och frukt på rummet. Dessutom
ingår frukost, Afternoon Tea, snacks/drinkar i Exec. Lounge på kvällen och Late
Checkout (kl. 16.00 i mån av plats). Detta är min första stay som aktieägare i Accor
dvs. Platinum Member. Rummen är i nye speciellt stora men det känns som om
hotellet anstränger sig för Platinummedlemar.

Incheckad på Mercure Narita Airport. Hade bokat singelbed rum fick uppgradering till dubbelsäng och den vanliga drinkkupongen. Väldigt enkelt hotell men bra service, fanns gratis popcorn i baren också.

Toppen