Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Inne

bär det att du är i Berlin nu? Jag landade precis på mitt hotell på K'damm också...
Blev dock BW på kollegens poäng denna gång.

Senast blev jag uppgraderad på Mgallery i AMS.
Jag var i Berlin för drygt 2 v sedan det var då uppgraderingen skedde. Ska nog bo på det Sofitel igen.

Ah
Jag var i Berlin för drygt 2 v sedan det var då uppgraderingen skedde. Ska nog bo på det Sofitel igen.
, ok. jag tycker de flesta hotellen uppgraderar ganska bra ( bortsett Ibis som inte har mycket att uppgradera till).

Sedan suger denna text editor på telefonen eftersom den lägger citat mitt i min text....

Jag vill varna för Novotel Beijing Xin Qiao - vi var där för tre veckor sedan och fick ett mycket otrevligt mottagande vid ankomsten. Inredningen är murrig och omodern/sliten.

Häller fullständigt med, bodde där för tre år sedan och det var både första och sista gången.

Trots ovanstående varningar så bokade jag Novotel Xin Qiao i Beijing. "Problemet" var att jag ska vara här rätt så länge, och de flesta andra rekommendationerna är dyrare.
Jag är hursomhelst nöjd med hotellet. Det är definitivt inte någon fantastisk lyx vi talar om, men det funkar bra. Hade inga problem med personalen vid incheckningen och uppgraderades två nivåer (är LeClub Platinum via aktieköp) från Economy room (utan fönster, men billigt) till Superior room.

Tillgång till lounge med frukost 6-10 varje morgon och happy hour med diverse mat och efterrätter (samt olika typer av alkohol för den som vill ha det) 18-20 varje kväll. Övriga tider läsk/kaffe/te + snacks. En något förvånande detalj kring loungen är dock att det inte finns någon som helst accesskontroll där, utan vem som helst kan egentligen traska in där (det kollas inte ens att man bor på hotellet). Antar att de flesta som inte har rätt till loungen inte ens kommer på tanken att försöka så det verkar ju funka utan att den överbefolkas.

Sofitel Le Louise i Bryssel. Möjligt att vi blivit uppgradearade ett litet snäpp från standard till superior men svårt att avgöra utan tumstock. Dock gratis tidning, choklad och mineralvatten. Eftersom det är bokat som två stays (faktiskt utan poängsyfte utan på grund av ändrade planer) fick vi två vouchers för cocktails i baren, som bara den är värd en omväg. Mycket hög kvalitet på drinkarna.

Sofitel Le Louise i Bryssel. Möjligt att vi blivit uppgradearade ett litet snäpp från standard till superior men svårt att avgöra utan tumstock. Dock gratis tidning, choklad och mineralvatten. Eftersom det är bokat som två stays (faktiskt utan poängsyfte utan på grund av ändrade planer) fick vi två vouchers för cocktails i baren, som bara den är värd en omväg. Mycket hög kvalitet på drinkarna.
Väldigt trevlig bar. Var ofta där när jag bodde i stan. På sommaren går du nästgårds till Cospaia!

Trots ovanstående varningar så bokade jag Novotel Xin Qiao i Beijing. "Problemet" var att jag ska vara här rätt så länge, och de flesta andra rekommendationerna är dyrare.
Jag är hursomhelst nöjd med hotellet. Det är definitivt inte någon fantastisk lyx vi talar om, men det funkar bra. Hade inga problem med personalen vid incheckningen och uppgraderades två nivåer (är LeClub Platinum via aktieköp) från Economy room (utan fönster, men billigt) till Superior room.

Tillgång till lounge med frukost 6-10 varje morgon och happy hour med diverse mat och efterrätter (samt olika typer av alkohol för den som vill ha det) 18-20 varje kväll. Övriga tider läsk/kaffe/te + snacks. En något förvånande detalj kring loungen är dock att det inte finns någon som helst accesskontroll där, utan vem som helst kan egentligen traska in där (det kollas inte ens att man bor på hotellet). Antar att de flesta som inte har rätt till loungen inte ens kommer på tanken att försöka så det verkar ju funka utan att den överbefolkas.

Ett av mina favorithotell i Peking, ligger mycket bra till och nära till tunnelbanan. Ofta mycket bra pris, ett annat favorit i Peking är Sofitel, kan ha riktigt bra priser ibland och alltid uppgraderad som Platinum och tillgång till Lounge.

Är Le Club Platinum och blev uppgraderad på Grand Hotel Villa Toretta Milano - MGallery Collection. Hade bokat Superior Room men blev i receptionen uppgraderad till Superior Suite. Välkomstdrink och chokladask ingick.
Mycket trevligt hotell i Sesto San Giovanni som ligger mellan centrala Milano och Monza. Trots närliggande stora vägar låg hotellet avskilt. Fri parkering i garage ingick.

Sofitel Athen. Uppgraderingen var klar redan när vi kom. Executive floor, Lounge, välkomstgodis och drink mm.mm.
Mycket bra !
DSCN0026.JPG

image.jpg
Uppgraderad från luxury room till suite, var först uppgraderad till junior suite, de sa att jag inte hade lounge access trots mitt Platinumkort något som fick mig att surna till och jag är nu med suite på sofitel k'damm Berlin

Toppen