Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

Novotel Taipei Tayoun Airport.

Som kasteløs i Le Club blev jeg opgraderet til Executive Room på øverste etage - dog ikke noget jeg får større glæde af, da loungen var lukket da jeg kom og jeg har booket med morgenmad anyway...

Sofitel Legend Grand Amsterdam, en natt 9-10 augusti

Bokat Opera Suite och fick Bridal Suite vilket är hotellets ända rum med en jacuzzi och ångbastu i. Full frukost på rummet ingick där det gick att beställa från en stor meny.

Tvn på rummet fungerade aldrig som den skulle vilket hotellet försökte fixa men dom löste den runt 13 tiden samma dag vi checkade ut. Dock reparerade dom det genom att bjuda på skjuts till flygplatsen i hotellets egna Mercedes.

Med Butler Service gjordes denna natt på detta hotell till något alldeles extra! Kan starkt rekommendera hotellet ifall man är beredd att lägga en extra slant. En recension kommer att komma med många bilder under veckan.

14940_10152573460042013_8234555493462801891_n.jpg

Delar med mig av en bild i badrummet med ångbastun igång och jacuzzin uppfylld

Sofitel Berlin Gendarmenmarkt, bokade tre nätter och vi blev uppgraderade till en junior svit med två balkonger med utsikt över den franska kyrkan och torget. Dessutom fick vi en drinkbiljett, choklad, macarons och deras hemmagjorda (enligt etiketten ;)) marmelad. Det vi däremot inte fick tillgång till var fri frukost men jag ska absolut inte klaga då vi betalade väldigt lite för denna bokning och allt vi fick kändes som en stor bonus :).

Sofitel Berlin Gendarmenmarkt, bokade tre nätter och vi blev uppgraderade till en junior svit med två balkonger med utsikt över den franska kyrkan och torget. Dessutom fick vi en drinkbiljett, choklad, macarons och deras hemmagjorda (enligt etiketten ;)) marmelad. Det vi däremot inte fick tillgång till var fri frukost men jag ska absolut inte klaga då vi betalade väldigt lite för denna bokning och allt vi fick kändes som en stor bonus :).

Låter ungefär som min upplevelse när vi bodde där. Riktigt bra utdelning!

Accor brukar leverera när det gäller platinumförmåner men ibland går det fel. På Mercure är uppgradering till "best available room" en förmån. Har bokat en natt på Mercure i Manchester för kampanjpris 68,50 GBP. Får ett par dagar innan mejl om att de erbjuder uppgradering för 50 GBP. Förstår att de vill maximera intäkterna men just detta erbjudande passas...

Toppen