Senaste nytt

MR helg i Chicago - 21-22 jan 2023

IT-snubben

Medlem
Fattar inte varför poängresa inte finns med i vokabuläret hos bordercontrol. Anyway, nu tar vi snart en promenad österut mot sjön, lite shopping på Michigan Avenue och lite senare en taxi eller uber till United Center.
Hur upplever ni temperaturen där? Vi passerar ju där på fredag och stannar mindre än ett dygn innan vidare färd mot varmare destination. Klarar man sig med en tunnare vinterjacka? Vill inte packa ner onödigt tjocka kläder bara för en mellanlandning.
 

palmen

Moderator
Hur upplever ni temperaturen där? Vi passerar ju där på fredag och stannar mindre än ett dygn innan vidare färd mot varmare destination. Klarar man sig med en tunnare vinterjacka? Vill inte packa ner onödigt tjocka kläder bara för en mellanlandning.
Du kan ha nollgradigt eller -20 så det går ju inte svara på.
Men det är jämförbart med Stockholm i hur kylan känns.
 

John Milner

Medlem
Vad som, det var också ett första till mig i alla fall :)
Jag är färdig med min morgonpromenad ut mot Navy pier. Det var väldigt mysigt utan folk, tyst och lätt snöfall kl6 på morgonen.

Ha det jättekul på matchen!

Tack, köpte frukost på Jewel Osco, W Ohio kl 06 när de öppnade, junior snarkade då...
 

Tamas

Medlem
Hur upplever ni temperaturen där? Vi passerar ju där på fredag och stannar mindre än ett dygn innan vidare färd mot varmare destination. Klarar man sig med en tunnare vinterjacka? Vill inte packa ner onödigt tjocka kläder bara för en mellanlandning.
Det är runt 0:n nu, lätt snöfall men vindstilla just nu. Jag har en lätt skidjacka och tröja under, helt ok om man rör sig. Men börjar det blåsa kan det vara helt annat. Skulle säga det är typ samma som Sverige såhär års.
 

John Milner

Medlem
Hur upplever ni temperaturen där? Vi passerar ju där på fredag och stannar mindre än ett dygn innan vidare färd mot varmare destination. Klarar man sig med en tunnare vinterjacka? Vill inte packa ner onödigt tjocka kläder bara för en mellanlandning.

Just nu typ som hemma i Skåne. Det snöar men det lägger sig inte, runt nollan. Vi packade vinterjackorna i ett handbagage, hade gott om plats i business. Vi ska vidare till Milwaukee så vi behöver jackorna imorgon. Ska ni bara röra er i närområdet där ni övernattar behöver ni inte värsta vinterutrustningen, ta med en vindjacka och ha en go tröja under.
 
Både 943 och 944 är inställda idag. Känns lite oroväckande… spontant känns det som att det antingen beror på dålig beläggning eller att något är fel på maskinen.

Ingen med mer info? Ryktet om lätt kollision med matleveransen härom dagen senast ?
 

Tamas

Medlem
Hoppas CPH gänget har det bra, jag ska snar tillbaka till ORD och flyga hem.

Revolution levererar högt, även om special release to go hade sålt slut.

Kul att träffa @nili på planet och på revolution.

Wish me luck on SK944 :p
Det blir en Revolution Pils till pizzan i alla fall. Ölen är klart godkänt, pizza ska betygsättas snart.
09b8948fc3c092250b4d7ff83743e3e0.jpg
 
Toppen