Senaste nytt

MR helg i Chicago - 21-22 jan 2023

squeezen

Medlem
Blir att studera denna tråd i detalj då även jag (och min brorsa) ska till chicago om 3v.

Passa på säkra guld direkt ett år till nu under kampanjen.
Biz dit, plus hem, bud lagt till business. Särskilt gillas att många verkar gilla fika på öl, så följer med stort intresse era förehavanden!
 

Sir Lemon

Medlem
Jag skulle åkt med 944 idag men lyckades efter lite om och men bli ombokad till Turkish Airlines via Istanbul. Framme drygt två 2 timmar före SK945 beräknade ankomst enl tidtabell.
Nu ska man väl alltid ta infon med en nypa salt men personalen i servicecentret i Köpenhamn sa att SE-RSD inte kom iväg pga att en catering truck kolliderat med den.
Vid tidigare tillfällen då det blivit kollisioner mellan bilar och flygplan vid gate så har det kunnat ta ett tag innan flygplanet är ”fit to fly” och beroende på åtgärd/status så kan det bli utan passagerare för att ta sig till plats/hemmabas där tyngre tekniskt underhåll kan genomföras.

Men vi vet alldeles för lite om skadan och status så ta allt ovan med en stor nypa salt.
Ett klart uppköp med TK!
 

palmen

Moderator
Serverar de någon pre-departure champagne i business och i så fall vilken?
Ja, SAS servrar champagne pre departure. Vi fick Arlaux, men det kan också vara en annan (CH eller Gosset gissar jag).

Finns löjrom på menyn?
Nej, sen pandemin har inte sas tagit tillbaka den.
Menyn byts var 3e månad om de inte ändrat något.

20230121_100446.jpg
20230121_100503.jpg

Det var annan kötträtter ombord idag än vad som stod på menyn. Någon form av köttgryta.
20230121_113610.jpg
20230121_115642.jpg
 

Sir Lemon

Medlem
Jag skulle kalla det nedköp, tar SAS alla dagar i veckan över Turkish oavsett vad. Nya A350 på sas har inte luftkudde problemet som A330 har.
Smaken är som baken. Jag uppskattar TK mkt, med beaktande av ökad flygtid och härlig lounge vid mellanlandning. Maten håller jag också högre. Men SAS är fräscht också. Överlag tycker jag att bolag som saknar F ofta erbjuder det lilla extra i C.
 

palmen

Moderator
Smaken är som baken. Jag uppskattar TK mkt, med beaktande av ökad flygtid och härlig lounge vid mellanlandning. Maten håller jag också högre. Men SAS är fräscht också. Överlag tycker jag att bolag som saknar F ofta erbjuder det lilla extra i C.
Alla får gilla vad de vill. Jag är sjukt svag för SAS när crew är med åå noterna, då finns det få som slår dom.
 
Toppen