Senaste nytt

MR helg i Chicago - 21-22 jan 2023

Tamas

Medlem
Det verkar vara en del medlemmar här som ska till windy city helgen 21-22 januari (och datumen omkring).

Detta blir min första vistelse i Chicago och också första möjlighet att eventuellt träffa några från forumet. Tänkte därför att starta ett tråd med lite reseplanering, idéer, tips, osv.

Själv flyger GOT-CPH-ORD den 21/1 och tillbaka den 22/1 ORD-ARN-GOT.

Landning i Chicago är kl 18, det blir förmodligen väl sent efter immigration och allt. Men finns det nån som vill ta en bärs eller två innan ramlar ihop för kvällen?

Var ska man bo på stan? Tänker ändå ett hotell i smeten så får jag känna av livet lite, hur kallt än det blir i januari... just nu bokade jag BW Downtown River North, kan använda de få BW poäng jag har och tjäna lite EB också. Men har ni andra tips?

Söndagen ser ut som en utmärkt möjlighet för en loungeträff på Polaris innan avfärd?

Sent from my SM-A528B using Tapatalk
 
Last edited:

palmen

Moderator
Polaris kräver ju business biljett, de flesta jag sett boka denna helg har bokat i plus.

Jag flyger från ARN så landar vid lunch och åker hem via CPH samma dag. Beroende på vilken form jag är i så blir det några öl, däremot lär jag vara tillbaka på ORD lagom till Köpenhamnsflighten anländer.
 

John Milner

Medlem
Jag och junior åker från CPH lördag 21/1. Ingen MR, har bokat business på båda hållen med poäng, åker hem den 25:e. Vår plan är 2 nätter i Chicago med NHL-hockey på söndagen. Tåg till Milwaukee måndag morgon, besök på något bryggeri. Tisdagen tillbringas på Harley Davidson muséet. Onsdag buss från Milwaukee på eftermiddagen direkt till ORD.

Vill såklart besöka Polarisloungen på hemvägen om tiden medger det. Är det någon som har aktuell info på när det går att checka in till SK944?
 

Tamas

Medlem
Polaris kräver ju business biljett, de flesta jag sett boka denna helg har bokat i plus.

Jag flyger från ARN så landar vid lunch och åker hem via CPH samma dag. Beroende på vilken form jag är i så blir det några öl, däremot lär jag vara tillbaka på ORD lagom till Köpenhamnsflighten anländer.
Ärligt miss från mig med Polaris tillgång, men tänkte ändå lägga bud på uppgradering. Får väl se.
Vi lär inte träffas dock om du vänder så snabbt.
 

Rokkoko

Medlem
Vilken lounge är att föredra om man inte har tillgång till Polaris? Är det United Club?

Har SAS Guld.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Ingen, men ta lounge i rätt terminal. Finns mig veterligen ingen United lounge där.
Tidigare fanns sas och Swiss där båda tävlade om att vara sämst typ. Har inte koll på om det är samma nu efter pandemin.
Inte provat själv men enligt kollega är sas bättre än Swissport. Inte att blanda ihop med *Swiss* lounge i T5 som är stängd. Åtminstone när den inte är totalt överfull, men även Swissport blir det.

Har man mycket tid på O'Hare skulle jag ändå ta en United Club och byta terminal. Men egentligen bara om jag kom in där. United club är inte värd en extra vända för, bättre att stanna i stan om det är där man kommer ifrån eller ta en sväng in om man har transit.
 

Tamas

Medlem
Är det flera än jag som övernattar i Chicago och kanske tar 16:00 flyget till Arlanda?

Jag tar gärna emot tips om bra öl och deep dish pizza ställen för lördag kväll.
 
Toppen