Senaste nytt

MR helg i Chicago - 21-22 jan 2023

Tamas

Medlem
Jag kommer troligen ta lite random bryggerier ute vid flygplatsen innan jag ska hem med CPH flighten.

Annars är Revolution bra, även om det inte ligger mitt i city.
CPH flighten är väl runt kl22 på lördagen?
Det är lite tight att göra dig sällskap om jag landar kl 18:10...
 
Så kul att så många skall med. Flyger själv MMX-ARN-CPH-ORD 21/1 och åter ORD-ARN-MMX 22/1. Flyger Plus. Och som många efterfrågat, var hittar jag den bästa deep dish-pizzan? Första gången i Chicago och det känns som ett måste!
 

Tamas

Medlem
Så kul att så många skall med. Flyger själv MMX-ARN-CPH-ORD 21/1 och åter ORD-ARN-MMX 22/1. Flyger Plus. Och som många efterfrågat, var hittar jag den bästa deep dish-pizzan? Första gången i Chicago och det känns som ett måste!
Då kanske kan vi leta efter den där pizzan ihop :) vart ska du bo?
Jag är på samma flyg i Plus som dig på båda riktningar, hoppas på upgrade på vägen hem dock...
 

mha321

Medlem
Om man är på T1 1730, är man i Polaris till 18 isch? och tar man sig mot T5 kring 2030, så hinner man med 2205?
Så länge de släpper in i priority lane på T1 ska det definitivt fungera. Annars kan det ta något längd tid. Security släpper också in i "fel" del av T1 så man får gå till och sedsn genom den berömda gången. Tar inte jättelång tid om man inte antingen har väldigt mycket att släpa på eller andra fart-hämmande problem.

Jag åkte hem med LOT för en dryg vecka sedan som går ytterligare lite senare, och då tyckte lounge personalen i polaris att "räkna med att det tar en timme dit". Det gick betydligt snabbare, men man ska vara försiktig - det finns ingen priority lane i T5, och är det lång kö där kan det ta en stund. Men 1.5h till avgång borde inte vara något problem.

För alla som kommer lite senare, tänk på att dining room stänger vid 8 för nya beställningar (9 kickas man ut tror jag). Så man måste vara där en stund före det om man vill ha mat. Det har inte varit någon kö de senaste gångerna iaf varit där, men man bör ta lite höjd för det också om man vill vara säker.
 

AndersSt

Medlem
Så kul att så många skall med. Flyger själv MMX-ARN-CPH-ORD 21/1 och åter ORD-ARN-MMX 22/1. Flyger Plus. Och som många efterfrågat, var hittar jag den bästa deep dish-pizzan? Första gången i Chicago och det känns som ett måste!
En av de klassiska är väl Lou Malnati´s,. Jag har ätit deep dish i Chicago några gånger men det är inte direkt min favorit, gillar mer neapolitansk pizza.
 

Tamas

Medlem
En av de klassiska är väl Lou Malnati´s,. Jag har ätit deep dish i Chicago några gånger men det är inte direkt min favorit, gillar mer neapolitansk pizza.
Jag fick också tips av Malnati's, det blir nog en vända där. Man behöver testa en deep dish i Chicago innan man bestämmer sig för eller mot.

Fick också tips av Forbidden Root Restaurant & Brewery. Får se hur pigg jag är att åka ut dit
 
Toppen