Senaste nytt

MR helg i Chicago - 21-22 jan 2023

Plus

Medlem
Kan bara instämma. Bra tips rakt av.
Vill även lägga till att Pizzeria Uno är rätt charmig och bra om man vill ha deep dish.
+1 på Uno. Deras grej är väl att de hävdar de uppfann Deep dish pizza.

Vill man gå på bryggeri, tycker jag att Goose Island har en trevlig bryggeritur med en bra bar att sitta på efter turen. Kanske lite väl turistigt för vissa, men jag är svag för deras öl.
 

larced

Medlem
+1 på Uno. Deras grej är väl att de hävdar de uppfann Deep dish pizza.

Vill man gå på bryggeri, tycker jag att Goose Island har en trevlig bryggeritur med en bra bar att sitta på efter turen. Kanske lite väl turistigt för vissa, men jag är svag för deras öl.
Tycker man den är väl turistig kan man istället besöka deras taproom på W Fulton St och avnjuta en fantastisk flight med olika Bourbon County Stouts :)
(Jag vill också åka med nu till helgen :-( )
 

mha321

Medlem
Var i Chicago i November med ett gäng vänner. Lätta marktransporter med Uber och om fint väder att låna en hyrcykel.

Matmässigt så är väntan på Au Cheval, topp inom hamburgare, väl värd. Mittemot Haymarket Brewery i hipstriga West Loop.

Definitivt värt det. Men räkna med väntan. Jag har en gång faktiskt fått bord direkt för 2 personer men det är verkligen inte normalt. Var där för ungefär 2 veckor sedan på sen eftermiddag/tidig kväll, då vet väntetiden 2-2.5h för 4 personer. Tänk på att man lämnar telefonnr och då måste vara där 10 minuter efter att de hör av sig, annars tappar man sin plats.

Själv föredrar jag att vänta på Lone Wolf vägg i vägg snarare än Haymarket. Lite mindre sportbar där...
 

palmen

Moderator
Vill man gå på bryggeri, tycker jag att Goose Island har en trevlig bryggeritur med en bra bar att sitta på efter turen. Kanske lite väl turistigt för vissa, men jag är svag för deras öl.
Personligen försöker jag undvika att sponsra Anheuser Busch i största möjliga mån. Bourbon County Stout gör jag dock is undantagsfall för. Det är dock inget fel på ölen från GI, just bara metoderna från Anheuser jag ogillar och inte vill stötta, samma med AB Inbev.

Jag slår hellre ett slag för random mindre bryggeri och stöttar små lokala bryggerier. Bara söka på brewery på Google maps och sedan välja lämpligt bryggeri i området.
 

palmen

Moderator
SK943 inställd idag pga av att SE-RSD är kvar i Chicago. En del hade tydligen hunnit med flighten från ARN idag medan andra bokats om till imorgon. Kan bli lite högre beläggning pga detta ombord.
Om ett plan är ur trafik en längre tid kan det ju potentiellt ställa till det med avgångarna imorgon också, kan vara värt att hålla lite koll på detta inför morgondagen.
 

Tamas

Medlem
SK943 inställd idag pga av att SE-RSD är kvar i Chicago. En del hade tydligen hunnit med flighten från ARN idag medan andra bokats om till imorgon. Kan bli lite högre beläggning pga detta ombord.
Om ett plan är ur trafik en längre tid kan det ju potentiellt ställa till det med avgångarna imorgon också, kan vara värt att hålla lite koll på detta inför morgondagen.
aj då, håller tummarna för inte för stökiga ändringar
 

palmen

Moderator
Det kan ju vara bra för er som ska resa från Köpenhamn att vara lite alerta utifall att det kommer en ändring så kan det bli tidig flight från CPH till ARN imorgon.

Läget lär väl klarna lite ikväll när planen går tillbaka om de kanske skickar Stockholm flighten ner till Köpenhamn eller om SE-RSD går tillbaka idag som Köpenhamnsflighten.
 

Tamas

Medlem
Jag åker från GOT, 6:05 till CPH. Det är OK att flyga upp till ARN eventuellt. Men har inget emot rerouting från CPH heller... Så länge det är SK flyg och ger minst lika mycket poäng som CPH-ORD.
 
Toppen