Senaste nytt

MR helg i Chicago - 21-22 jan 2023

Date
UTC
Event
Data Updated
20 Jan
04:06
Time Adjust
Scheduled Runway Departure changed to Jan-20-2023 10:17 PM
Scheduled Runway Arrival changed to Jan-21-2023 12:33 PM
Actual Equipment changed to 359
 

Tamas

Medlem
SK operations säkert väntar till sista minuten att veta om SE-RSD blir fit for flight, gissar jag.
Men onekligen ser intressant ut, vi kanske ses allihopa på samma flyg och blir bärs i galleyn istället för Chicago :)
 

Brandten

Medlem
Var i Chicago i November med ett gäng vänner. Lätta marktransporter med Uber och om fint väder att låna en hyrcykel.

Matmässigt så är väntan på Au Cheval, topp inom hamburgare, väl värd. Mittemot Haymarket Brewery i hipstriga West Loop.
Giordano's funkade finfint, även om du blir mätt snabbare än du tror på Deepdish.
En drink på Signatur 96th med utsikten är trots allt bra valuta för pengen.
Och ett bra utflyktsmål är Museum of Science and Industry med sin intakta WWII u-båt.
Gick till Au Cheval obokad och mycket riktigt knökfullt för kvällen. Berättade att jag flugit dit från Sverige för att testa burgaren och fick bord vid baren direkt. :)
 

palmen

Moderator
Date
UTC
Event
Data Updated
20 Jan
04:06
Time Adjust
Scheduled Runway Departure changed to Jan-20-2023 10:17 PM
Scheduled Runway Arrival changed to Jan-21-2023 12:33 PM
Actual Equipment changed to 359
Och för oss som har svårt att läsa detta. Betyder det att ARN flighten ändras till en A350 och avgår 10:17pm från Chicago?
Eller är detta CPH flighten som avses?
 

palmen

Moderator
Verkar som LN-RKO går tillbaka till ARN enligt ordinarie tidtabell om man ska tro flightradar.
Screenshot_20230120_210514.jpg

CPH flighten med SE-RSD är fortfarande grå på flightradar.
 

andreas

Medlem
Verkar som LN-RKO går tillbaka till ARN enligt ordinarie tidtabell om man ska tro flightradar.
Visa bifogad bild 138212

CPH flighten med SE-RSD är fortfarande grå på flightradar

Jag skulle åkt med 944 idag men lyckades efter lite om och men bli ombokad till Turkish Airlines via Istanbul. Framme drygt två 2 timmar före SK945 beräknade ankomst enl tidtabell.
Nu ska man väl alltid ta infon med en nypa salt men personalen i servicecentret i Köpenhamn sa att SE-RSD inte kom iväg pga att en catering truck kolliderat med den.
Vid tidigare tillfällen då det blivit kollisioner mellan bilar och flygplan vid gate så har det kunnat ta ett tag innan flygplanet är ”fit to fly” och beroende på åtgärd/status så kan det bli utan passagerare för att ta sig till plats/hemmabas där tyngre tekniskt underhåll kan genomföras.

Men vi vet alldeles för lite om skadan och status så ta allt ovan med en stor nypa salt.
 
Och för oss som har svårt att läsa detta. Betyder det att ARN flighten ändras till en A350 och avgår 10:17pm från Chicago?
Eller är detta CPH flighten som avses?
Det avser 944 - trodde jag fick med det när jag kopierade från flightstats.

Kan länka källan, där det nyligen uppdaterades med tail number till SE-RSD. Så betyder det att det ändrats tillbaka eller är det bara snurrig info kanske..
1674253279728.png

 

palmen

Moderator
SK946 är nu på väg att starta mot Stockholm, känner mig tämligen trygg i att SK945 kommer gå någorlunda enligt plan imorgon i alla fall.
Screenshot_20230120-232115_Flightradar24.jpg

SK944 är också grön nu på flightradar (for what it's worth) så får hoppas den också kommer iväg enligt plan.
Screenshot_20230120_232313.jpg
 
Toppen