Senaste nytt

Mina erbjudande SJ prio

Idag fick jag mail om SJ Prios sommarerbjudande, de kom både i mail och finns på sj.se när jag loggat in.

1750102077141.png

Efter att ha jämfört mot förra året och min sambos mail ser jag två skillnader.
För att SOMMAR25 ska funka måste man boka minst 2 dagar i förväg.
På mat som bokas får Prio (gamla vit) dubbla poäng, Plus och Premium (gamla grå och svart) får inte extra dubbla poäng utöver förmånen för dessa nivåer.

Idag fick jag mail om SJ Prios sommarerbjudande, de kom både i mail och finns på sj.se när jag loggat in.

Visa bifogad bild 165794

På mat som bokas får Prio (gamla vit) dubbla poäng, Plus och Premium (gamla grå och svart) får inte extra dubbla poäng utöver förmånen för dessa nivåer.
Snålt att man lagt krav på bokning minst 2 dagar före avresa, men nice att man får rabatt på 1 klass!

Visa bifogad bild 165794

Kollade upp på sj webbsidan (inloggade) men kan inte se ändå sommarerbjudande i mitt konto. :/

Som beräknat ger kundservice minst lika många olika svar om den här kampanjen som det finns folk som svarar.

Den ena skriver ett nonsenssvar och skriver exakt samma sak som en inläggsförfattare har konstaterat.

En annan såg ut som ett frågetecken och undrade varifrån man fått informationen om att man måste boka senast två dagar i förväg.

Den tredje sa att det alltid har varit så, även tidigare år... eh nä?

DET GÅR BRA NU, SJ.

Ja SJs kundtjänst (outsourcad) är ett gäng oerfarna ungdomar som får lön efter antal ärenden och inte genom att lösa folks problem. Svara, avsluta, nästa är deras grej. Irritationen hos SJs egen personal är stor när passagerare inte får rätt svar.
De får den lägsta möjliga lönen enligt Callcenteravtalet... urusla villkor dessutom. Tycker synd om dem (vilket jag oftast brukar avsluta mina konversationer med). Läste också att det är samma människor som svarar i SJ:s sociala medier.

Saknar tiden då SJ hade inhousekundservice i Ånge, samt resebutiker!

Det där med att SJ:s egna personal blir irriterad är något jag märkt. Men ibland kan även de vara lika borta... det verkar som om information om kampanjer inte når ut till dem alla gånger.

De får den lägsta möjliga lönen enligt Callcenteravtalet... urusla villkor dessutom. Tycker synd om dem (vilket jag oftast brukar avsluta mina konversationer med). Läste också att det är samma människor som svarar i SJ:s sociala medier.

Saknar tiden då SJ hade inhousekundservice i Ånge, samt resebutiker!

Det där med att SJ:s egna personal blir irriterad är något jag märkt. Men ibland kan även de vara lika borta... det verkar som om information om kampanjer inte når ut till dem alla gånger.
Det kan ju ibland vara så att SJs personal har bättre koll på läget i en viss situation med förseningar etc. De kan lätt boka om dina anslutningar i sina mobiler men ska egentligen hänvisa till Kundservice, vilket en del undviker just nu pga deras goddag yxskaft-svar. Tror SJ väntar på att något avtal ska ta slut för att kunna ta tag i detta.

Toppen