Senaste nytt

Mina erbjudande SJ prio

Så är det. Tidigast dagen innan avgång (från midnatt den dagen), kan man omboka i appen, online eller genom kundservice. Det gäller oavsett biljett typ. Såklart egentligen främst värd på icke-ombokningsbara biljetter. Det måste finnas plats till försäljning, du måste göra bytet innan din originalavgång (inte missa tåget och boka om). Ombokning till snabbtåg funkar endast om du hade snabbtågbiljett. Du kan inte boka om intercity/regionalbiljett till snabbtåg men inom samma kategori går bra.

PS den andra förmånen som är värd mycket (för mig som åker mycket), är förtur till medlems service på telefon. Du måste ringa från numret i din profil. Jag har sällan väntat mer än 2 min även när halva Sveriges tågtrafik står stilla eller är försenad. Just när det är störningar är det fantastiskt för att få hjälp med ombokning!
Toppen, tack för snabbt svar! Nice förmån :)
 
Så är det. Tidigast dagen innan avgång (från midnatt den dagen), kan man omboka i appen, online eller genom kundservice. Det gäller oavsett biljett typ. Såklart egentligen främst värd på icke-ombokningsbara biljetter. Det måste finnas plats till försäljning, du måste göra bytet innan din originalavgång (inte missa tåget och boka om). Ombokning till snabbtåg funkar endast om du hade snabbtågbiljett. Du kan inte boka om intercity/regionalbiljett till snabbtåg men inom samma kategori går bra.

PS den andra förmånen som är värd mycket (för mig som åker mycket), är förtur till medlems service på telefon. Du måste ringa från numret i din profil. Jag har sällan väntat mer än 2 min även när halva Sveriges tågtrafik står stilla eller är försenad. Just när det är störningar är det fantastiskt för att få hjälp med ombokning!
Kan lägga till att förturen också gäller i chatten på sj.se och i appen.
 
Så är det. Tidigast dagen innan avgång (från midnatt den dagen), kan man omboka i appen, online eller genom kundservice. Det gäller oavsett biljett typ. Såklart egentligen främst värd på icke-ombokningsbara biljetter. Det måste finnas plats till försäljning, du måste göra bytet innan din originalavgång (inte missa tåget och boka om). Ombokning till snabbtåg funkar endast om du hade snabbtågbiljett. Du kan inte boka om intercity/regionalbiljett till snabbtåg men inom samma kategori går bra.

PS den andra förmånen som är värd mycket (för mig som åker mycket), är förtur till medlems service på telefon. Du måste ringa från numret i din profil. Jag har sällan väntat mer än 2 min även när halva Sveriges tågtrafik står stilla eller är försenad. Just när det är störningar är det fantastiskt för att få hjälp med ombokning!

Borde också ingå chatten för medlemservice, brukar ofta så längre köer på kundtjänst chatt..
 
Just nu är ett bra läge att titta in i "mina erbjudande" - har du sedan tidiager fått 3x erbjudandet så passar jag på att påminna att det går ut 30/4.

Jag hade dessutom fått 2 st 20%-rabatt erbjudande. Men vid närmare titt verkar det som att de testar olika "pay-off" för olika målgrupper, för jag har fått samma kampanj-kod i två olika erbjudande (med restriktionen max 1 användning).


PS
En spännande observation - när jag hade bokat med 3x koden försvann erbjudandet från mina sidor. Det har det inte gjort tidigare, vilket var lite lurigt eftersom man kunde boka flera gånger men inte tjäna poäng mer än på första. Så nu är det lite tydligare att man faktiskt använt koden.
 
Någon som vet om man inte får poäng när man utnyttjar sin förmån att boka om till annan avgång samma dag utan extra kostnad. Jag använde den två gånger i helgen och inte fått poängen för någon av resorna. Tack
 
Någon som vet om man inte får poäng när man utnyttjar sin förmån att boka om till annan avgång samma dag utan extra kostnad. Jag använde den två gånger i helgen och inte fått poängen för någon av resorna. Tack
Jag har haft mycket strul med att jag behövt efterregistrera alla mina resor även fast jag bokat i inloggat läge, men man ska få sina poäng även fast man använder den. Dock kan kampanjpoängen som dubbla poäng försvinna när man byter avgång
 
Jag har haft mycket strul med att jag behövt efterregistrera alla mina resor även fast jag bokat i inloggat läge, men man ska få sina poäng även fast man använder den. Dock kan kampanjpoängen som dubbla poäng försvinna när man byter avgång
Poängkampanjer hänger aldrig med längre sedan nya sättet av byte av avgång implementerades. Haft lång dialog med olika på kundtjänst om det (och SJs kundtjänst har överlag bättre koll än på de flesta andra bolag). Det går inte heller att få efterkrediterad är budet. Vanliga poängen får man såklart.

Jag har upplevt att bokningar med promo (t.ex) Coop rabatt även genom SJs kanal numera behöver efterregistreras, även om jag har varit inloggat.
 
Toppen