Senaste nytt

Mina erbjudande SJ prio

Jag har precis blivit Premium/Svart för första gången, nån som orkar förklara hur det här med byte av avgång funkar? Om jag tolkar en del skrivningar här i tråden rätt kan man byta avgång utan att betala mellanskillnaden mellan de olika biljettpriserna? Fattar jag rätt, för det låter ju väldigt generöst?
Så är det. Tidigast dagen innan avgång (från midnatt den dagen), kan man omboka i appen, online eller genom kundservice. Det gäller oavsett biljett typ. Såklart egentligen främst värd på icke-ombokningsbara biljetter. Det måste finnas plats till försäljning, du måste göra bytet innan din originalavgång (inte missa tåget och boka om). Ombokning till snabbtåg funkar endast om du hade snabbtågbiljett. Du kan inte boka om intercity/regionalbiljett till snabbtåg men inom samma kategori går bra.

PS den andra förmånen som är värd mycket (för mig som åker mycket), är förtur till medlems service på telefon. Du måste ringa från numret i din profil. Jag har sällan väntat mer än 2 min även när halva Sveriges tågtrafik står stilla eller är försenad. Just när det är störningar är det fantastiskt för att få hjälp med ombokning!
 
Så är det. Tidigast dagen innan avgång (från midnatt den dagen), kan man omboka i appen, online eller genom kundservice. Det gäller oavsett biljett typ. Såklart egentligen främst värd på icke-ombokningsbara biljetter. Det måste finnas plats till försäljning, du måste göra bytet innan din originalavgång (inte missa tåget och boka om). Ombokning till snabbtåg funkar endast om du hade snabbtågbiljett. Du kan inte boka om intercity/regionalbiljett till snabbtåg men inom samma kategori går bra.

PS den andra förmånen som är värd mycket (för mig som åker mycket), är förtur till medlems service på telefon. Du måste ringa från numret i din profil. Jag har sällan väntat mer än 2 min även när halva Sveriges tågtrafik står stilla eller är försenad. Just när det är störningar är det fantastiskt för att få hjälp med ombokning!
Toppen, tack för snabbt svar! Nice förmån :)
 
Så är det. Tidigast dagen innan avgång (från midnatt den dagen), kan man omboka i appen, online eller genom kundservice. Det gäller oavsett biljett typ. Såklart egentligen främst värd på icke-ombokningsbara biljetter. Det måste finnas plats till försäljning, du måste göra bytet innan din originalavgång (inte missa tåget och boka om). Ombokning till snabbtåg funkar endast om du hade snabbtågbiljett. Du kan inte boka om intercity/regionalbiljett till snabbtåg men inom samma kategori går bra.

PS den andra förmånen som är värd mycket (för mig som åker mycket), är förtur till medlems service på telefon. Du måste ringa från numret i din profil. Jag har sällan väntat mer än 2 min även när halva Sveriges tågtrafik står stilla eller är försenad. Just när det är störningar är det fantastiskt för att få hjälp med ombokning!
Kan lägga till att förturen också gäller i chatten på sj.se och i appen.
 
Så är det. Tidigast dagen innan avgång (från midnatt den dagen), kan man omboka i appen, online eller genom kundservice. Det gäller oavsett biljett typ. Såklart egentligen främst värd på icke-ombokningsbara biljetter. Det måste finnas plats till försäljning, du måste göra bytet innan din originalavgång (inte missa tåget och boka om). Ombokning till snabbtåg funkar endast om du hade snabbtågbiljett. Du kan inte boka om intercity/regionalbiljett till snabbtåg men inom samma kategori går bra.

PS den andra förmånen som är värd mycket (för mig som åker mycket), är förtur till medlems service på telefon. Du måste ringa från numret i din profil. Jag har sällan väntat mer än 2 min även när halva Sveriges tågtrafik står stilla eller är försenad. Just när det är störningar är det fantastiskt för att få hjälp med ombokning!

Borde också ingå chatten för medlemservice, brukar ofta så längre köer på kundtjänst chatt..
 
Just nu är ett bra läge att titta in i "mina erbjudande" - har du sedan tidiager fått 3x erbjudandet så passar jag på att påminna att det går ut 30/4.

Jag hade dessutom fått 2 st 20%-rabatt erbjudande. Men vid närmare titt verkar det som att de testar olika "pay-off" för olika målgrupper, för jag har fått samma kampanj-kod i två olika erbjudande (med restriktionen max 1 användning).


PS
En spännande observation - när jag hade bokat med 3x koden försvann erbjudandet från mina sidor. Det har det inte gjort tidigare, vilket var lite lurigt eftersom man kunde boka flera gånger men inte tjäna poäng mer än på första. Så nu är det lite tydligare att man faktiskt använt koden.
 
Toppen