Så är det. Tidigast dagen innan avgång (från midnatt den dagen), kan man omboka i appen, online eller genom kundservice. Det gäller oavsett biljett typ. Såklart egentligen främst värd på icke-ombokningsbara biljetter. Det måste finnas plats till försäljning, du måste göra bytet innan din originalavgång (inte missa tåget och boka om). Ombokning till snabbtåg funkar endast om du hade snabbtågbiljett. Du kan inte boka om intercity/regionalbiljett till snabbtåg men inom samma kategori går bra.Jag har precis blivit Premium/Svart för första gången, nån som orkar förklara hur det här med byte av avgång funkar? Om jag tolkar en del skrivningar här i tråden rätt kan man byta avgång utan att betala mellanskillnaden mellan de olika biljettpriserna? Fattar jag rätt, för det låter ju väldigt generöst?
PS den andra förmånen som är värd mycket (för mig som åker mycket), är förtur till medlems service på telefon. Du måste ringa från numret i din profil. Jag har sällan väntat mer än 2 min även när halva Sveriges tågtrafik står stilla eller är försenad. Just när det är störningar är det fantastiskt för att få hjälp med ombokning!