Senaste nytt

Maximera poängintjäning vid köp av Apple-produkter

Maja

Medlem
Är inte det alltid avvägning? Max poäng per krona överpris? ;)
Vid en ren jmf mellan studenpris hos Apple och bara 10p/100kr jmf med Dusinhome där det är 20p/100kr så kostar de extrapoängen 0,44 kr så ett rätt saftigt överpris i min bok i detta fall. I detta fallet vinner det lägre priset helt klart.

Nu gäller det bara att försöka lista ut om vilken modell som är att föredra, Pro med eller utan touch bar. :eek:
 

Maja

Medlem
Macforum erbjuder verkligen 10% rabatt, så trots missad poängintjäning via SAS Shoppingportal så är det fortfarande den bästa dealen sett till antalet poäng per investerad krona.
 
@Maja. Jag har för mig att iPad Pro inte ingår bland dom artiklarna man köpa via SAS shoppingportal för att få poäng. Läs reglerna ordentligt om vilka produkter man får poäng för.

Kan oxå berätta att jag köpte en iPad den 1 Jan i år, ”slåss” fortf för att få dom poängen.
 

Maja

Medlem
@Karlssonskan Är en MacBook Pro jag är på jakt efter! ;)

@pedantic Tack för heads up, men är fel modell, Jämför priser på Apple MacBook Pro - 2,3GHz QC 16GB 512GB 13" Bärbara datorer - Hitta bästa pris hos Prisjakt

Den kostar 25695:- hos Apple, 25600:- Webhallen och Macforum landar den på 23125:- inkl. min 10% rabatt. Så får nöja mig med de 30 EuroBonus extrapoängen per 100 via SAS Mastercard nu i helgen. Men hittar någon en bättre deal så hojta till. Får bli en tur till Göteborg imorgon för att få till köpet.
 

pedantic

Medlem
@pedantic Tack för heads up, men är fel modell, Jämför priser på Apple MacBook Pro - 2,3GHz QC 16GB 512GB 13" Bärbara datorer - Hitta bästa pris hos Prisjakt

Den kostar 25695:- hos Apple, 25600:- Webhallen och Macforum landar den på 23125:- inkl. min 10% rabatt. Så får nöja mig med de 30 EuroBonus extrapoängen per 100 via SAS Mastercard nu i helgen. Men hittar någon en bättre deal så hojta till. Får bli en tur till Göteborg imorgon för att få till köpet.
Klurigt att hitta bra kampanjer med Build to Order (BTO) konfigurationerna, då är ju studentrabatten på Macforum klart bäst. Grattis till ny härlig MacBook Pro imorgon då! :D
 

Maja

Medlem
Klurigt att hitta bra kampanjer med Build to Order (BTO) konfigurationerna, då är ju studentrabatten på Macforum klart bäst. Grattis till ny härlig MacBook Pro imorgon då! :D
Japp, hittar ingen prebuild med 16GB ram och 512 GB hårddisk... Vågar inte chansa på att det kommer fungera med så värst mycket mindre heller, så får nog köpa detta upplägg.

Återstår att se om jag lyckas få till något köp imorgon. Kan inte hitta ett enda telefonnummer till den fysiska butiken i Nordstan. Skulle gärna ringa och kolla såväl lagerstatus (litar inte riktigt vad som står på nätet) och även kolla att min edu-rabatt även fungerar i butiken. Men kanske så har jag en ny dator imorgon. :D
 

Maja

Medlem
Macforum
031-7213100
Tack, men det är det enda numret som finns till samtliga butiker och där möts jag bara av en telefonsvarare att de har stängt när jag provade igår. Ska givetvis tests igen under butikens öppettider idag, annars får jag chansa och åka ändå.
 
Toppen