Senaste nytt

Maximera poängintjäning vid köp av Apple-produkter

RickardG

Medlem
Jag planerar inköp av en del Apple-produkter inom kort och vill maximera intjäningen av Eurobonuspoäng. Jag besitter Amex Elite och Skandiabanken VISA kreditkort.
Tidigare har jag använt kombinationen VISA/Ellos vilket gett 60p/100kr men Ellos har ett klent utbud av Apple-produkter.
Amex/Apple ger 30p.
Dustin/VISA ger 32p.
Webhallen/Amex 36p


Tips på alternativ?
 

RickardG

Medlem
Beroende på produkt så kan det vara idé att gå via sas online shopping för ytterligare 10p + Amex/Apple ger 30p
https://onlineshopping.flysas.com/se/apple/7023/
Jag var kanske lite otydlig, mina exempel ovan inkluderade att gå genom shoppingportalen, så Apple ger 10p och Amex 20p, d.v.s. totalt 30p, men då är en hel del produkter undantagna.
Dustin ser ut att vara bäst än så länge eftersom de ger totalt 16+20p, inte verkar ha några undantagna produkter, fri frakt och ligger några kronor under Apples egna butik. Tyvärr saknas en hel del Apple-produkter hos dem :(
 

RickardG

Medlem
Är du student? Isåfall har du 10% på Apple. Ger inte lika många poäng, men sparar mer pengar.
Studentrabatt hos Apple
Tyvärr inte. Jag har kollat refunder också men inte hittat något riktigt attraktivt där heller.

Ellos faktura + Betalo via AMEX blir väl 80p men då tillkommer 19kr + Betalo's 2,5%
Betalos kostnad blir inte försumbar men kan vara värt det (dock får jag det till 70p/100kr). 10p mer per hundralapp till en kostnad av 2,5%...
 

jumbooze

Medlem
Betalos kostnad blir inte försumbar men kan vara värt det (dock får jag det till 70p/100kr). 10p mer per hundralapp till en kostnad av 2,5%...
Ahh då måste jag ha missat något, du skrev VISA/Ellos vilket gett 60p/100kr
Och då man får 0p vid Visa köp mig veterligen så räknade jag med dina 60p + 20p för Amex Elite.
Ja, kostnaden blir inte försumbar men då blir det ju mer poäng ;)
 
Toppen