Senaste nytt

Maximera poängintjäning vid köp av Apple-produkter

Brandten

Medlem
Nu specificerar inte TS vilken typ av produkter som ska inhandlas men jag har köpt iPhone på CDON när de hade kampanjpoäng per inköp. Även om priset var några tior dyrare än Apple så blev intjäningen så bra att det lönade sig. Teknikmagasinet och Conrad har ju också Apple tillbehör och bra poäng.
 

RickardG

Medlem
Nu specificerar inte TS vilken typ av produkter som ska inhandlas men jag har köpt iPhone på CDON när de hade kampanjpoäng per inköp. Även om priset var några tior dyrare än Apple så blev intjäningen så bra att det lönade sig. Teknikmagasinet och Conrad har ju också Apple tillbehör och bra poäng.
Främst MacBook PRO och iPad, fler än en av varje, så det blir några kronor. Det gör att jag med fördel hittar något sätt att kunna få bra poängutdelning men även kunna använda Amex för att komma upp i lite spend. CDON ser inte ut att ha så bra sortiment tyvärr.
 

johhenrik

Medlem
Nu verkar du vilja maxa poängen, men ett tips är (om detta är för ett företag i slutändan) att prata med Apple Store och be om ett företagskonto. Du betalar fortfarande med Amex men efter köp på runt 30-40k får man 6% på datorer och 10-12% på allt annat inkl iPhones. Blir några kronor man sparar om man köper ett gäng datorer per år.
 

Brandten

Medlem
Nu verkar du vilja maxa poängen, men ett tips är (om detta är för ett företag i slutändan) att prata med Apple Store och be om ett företagskonto. Du betalar fortfarande med Amex men efter köp på runt 30-40k får man 6% på datorer och 10-12% på allt annat inkl iPhones. Blir några kronor man sparar om man köper ett gäng datorer per år.
Oj detta visste jag inte. Handlar Apple för flera hundra tusen varje år. Har inte brytt mig om att kolla detta efter att en kompis skulle köpa ett par tusen (tror 4500st) iPad och fick 0% rabatt pga för lite volym.
 

RickardG

Medlem
Nu verkar du vilja maxa poängen, men ett tips är (om detta är för ett företag i slutändan) att prata med Apple Store och be om ett företagskonto. Du betalar fortfarande med Amex men efter köp på runt 30-40k får man 6% på datorer och 10-12% på allt annat inkl iPhones. Blir några kronor man sparar om man köper ett gäng datorer per år.
Bra tips. I just mitt fall handhar jag inköpen åt någon annan, så det viktiga är att jag får max med poäng (utan att det blir någon prisökning jämfört med Apple Store). 20p från ett vanligt Amex-köp är ok, men ju mer desto bättre!
 
Toppen