Senaste nytt

Maximera poängintjäning vid köp av Apple-produkter

pedantic

Medlem
Japp, hittar ingen prebuild med 16GB ram och 512 GB hårddisk... Vågar inte chansa på att det kommer fungera med så värst mycket mindre heller, så får nog köpa detta upplägg.
SSD hårddisk är nog bra att fylla på med ordentligt, eventuellt kan man hålla tillbaka på RAM med tanke på att moderna versionen av macOS gör en hel del magi med minneshanteringen och "memory pressure" hålls på en rätt effektiv nivå även med bara 8GB RAM (beror lite på hur Pro användare man är :p).

Får hoppas på att det blir köp idag, alltid kul att få sitta med nya prylar! :D
 

andersson.j

Medlem
Jag håller med om att RAM är mer flexibelt än lagring, även om minnet blir fullt funkar det skapligt tack vare dagens snabba SSDs. Blir SSDn full är det däremot tvärstopp.

Jag skulle dock ändå inte köpa en maskin med mindre ån 16GB RAM idag. Ett par chromeflikar + slack sen är 8GB fullt. Därför tror jag att 16GB RAM + 256GB SSD är ett bättre val för många.
 

Maja

Medlem
Tack för input ang. såväl RAM som SSD, jag går all in och kör 16/512 GB. Var så länge sedan jag uppgraderade så lika bra att köra på. Har en 512 SSD disk i min gamla MacBook Pro, men bara 8 GB ram och där känner jag att bristen ligger för mig idag, samt givetvis långsam processor.
 

pedantic

Medlem
Tragedin som är Chrome och Electron-appar på macOS får vi nog ta i en annan tråd tror jag. :eek: Det som är mest synd inför köpet idag är väl att nya MacBook Pro serien, till skillnad från nya MacBook Air och MacBook Retina, inte finns i den eleganta färgen "guld". :D
 
Tack för input ang. såväl RAM som SSD, jag går all in och kör 16/512 GB. Var så länge sedan jag uppgraderade så lika bra att köra på. Har en 512 SSD disk i min gamla MacBook Pro, men bara 8 GB ram och där känner jag att bristen ligger för mig idag, samt givetvis långsam processor.
Det tycker jag är ett självklart val.
Sen tycker jag att touchbaren är en feature som jag inte vill vara utan.
 

pedantic

Medlem
Sen tycker jag att touchbaren är en feature som jag inte vill vara utan.
Har lite svårt för TouchBar-en ska jag erkänna, har den mest inställd på att visa mappade funktionstangenterna för att det inte ska blinka hela tiden när man växlar mellan olika program. :confused:

TouchID på en Mac däremot är ju helt fantastiskt! :D
 

Maja

Medlem
Datorn är inköpt och rabatten fungerade. Telefonnumret går dock till deras växel som endast är öppen mån-fre 9-18! :eek:

Avvaktar och ser tills att poängen är registrerade som de ska, sedan får jag packa upp och installera om program etc. Tack för all input!
 

Berglund

Medlem
Att köpa den med SAS Mastercard under dubbla poängkampanjen nästa vecka. Det är sällan som Apple ger poäng på senaste iPhonemodellen via SAS portalen.

Läs min tidigare historia om hur jag därför först köpte presentkort via SAS portalen på exakt det beloppet jag behövde och fick poäng för det och sedan gjorde nytt köp med presentkortet på just den iPhone jag ville ha. Därefter uppdaterade shoppen sina villkor och numera ger presentkort inga poäng...
 
Toppen