toer00
Medlem
Om man tittar på @palmen's inlägg ovan känns inte GDS-metoden så effektiv.
Jag vet inte om jag håller med helt. Visst, LH lägger restriktioner på routing i vissa fares, men inte alla. Är du villig att betala kan du få vad du vill.
GDS-tillgång är jättebra, men det kräver också enormt mycket skillz och då pratar vi inte om en övergripande förståelse utan vi pratar om detaljer i hur man trycker på vissa knappar i sekvens.
Vilken farebasis har du valt för ut-/hem-resan? Har du kikat på routingreglerna för dessa?
GDS är ju ingenting annat än flygbolagens bokningssytem ”naked” finns både teckenbaserat och nu förtiden med GUI...
Dock så kräver det att man är i branschen, är utbildad på dessa och har någon som kan biljettera åt dig...
Så jag är övertygad om att många skulle släppa sin skepsis om ni kunde jobba i dessa system, då man inte är låst på samma sätt som flygbolagens egna websiter... och iom att allt är i realtid så fanns det nu platser med LX som syns i GDS (som just är flygbolagens boknigssystem, lite förenklat), men i november när jag bokade MRS/NCE så var det totalt kört... Därav att det fick bli LH Business framför SK Plus...