Senaste nytt

Lufthansa First Class till Buenos Aires med två helt skilda förstaklassupplevelser

Du kan vilja bli körd dit hur mycket du vill, men du kommer ändå inte bli det. Man blir körd till FCL, inte FCT. Att då "tydligt och bestämt" hävda att man skall till FCT och sen klaga på att Lufthansa inte har koll är kanske inte 100% nyanserat.
Helt rätt. Värt att förtydliga: LH skulle säkert köra en till FCT om de fick/kunde, men de får inte göra det. Enda ingången till terminalen är landside, varför man måste ta sig landside för att nå ingången.
 
Helt rätt. Värt att förtydliga: LH skulle säkert köra en till FCT om de fick/kunde, men de får inte göra det. Enda ingången till terminalen är landside, varför man måste ta sig landside för att nå ingången.
Av förklarliga skäl också. Tanken med terminalen är givetvis inte att ta emot transferpax.
 
  • Gilla
Reactions: bnr
Jag har funderat lite på vad du sa om menykortet och om jag kanske gjort bort mig då jag borde uppmärksammat att det fanns Tapas ombord. Men på hemsidan står ju att man kan välja mellan ett omfattande urval av smårätter ombord. När man sedan sätter sig i planet tror man ju att det är detta som gäller, sen får man läsa i menyn att det endast finns tapas i form av små brödbitar med två olika pålägg. Det borde finnas en varningstext i menyn som gör gällande att man bör äta sig riktigt mätt så man inte behöver svälta mellan måltiderna. Att skriva omfattande urval känns som ett hån. Någon på hemsideavdelningen måste ju ha gått loss fullständigt och försökt få texten lite mer tilltalande. Om man fantiserar lite vad som borde stått med tanke på din och min erfarenhet så borde det bli ungefär så här:

After their first meal on board, our First Class passengers can also order chips or two tiny tapas with filling later on. We offer these throughout the entire flight if the crew is not busy serving hot meals in economy class or sleeping. For example, passengers may be able to choose from a selection of gummy bears, nuts, scrambled eggs or very small toast from the menu.
Fast det står ju också på hemsidan att det skiljer sig åt mellan flighter.

Min erfarenhet skiljer sig från din, men sen verkar vi ha olika nivåer när vi blir upprörda också. Även om Lufthansa inte alltid har levererat 100%-igt så har de alltid försökt när jag har bett om något. Jag brukar dock inte vara irriterad utan ha ett leende på läpparna när jag pratar med personalen, mina empiriska studier visar att i alla fall jag kommer längre på det samt att mitt blodtryck mår bättre.
 
Nu är du ute och cyklar. Det var och är FCL som chaufförerna kör till.

Nå väl - men fel lounge i vilket fall. Om man nu inte kan bli körd till FCT skadar det väl inte att vara tydlig med att det är dit man vill. Igen, inget tyder på att han var otrevlig. Det känns som att ni fantiserar en del här.

Om man inte blir mätt på allt det som erbjuds ombord så har man nog problem någonstans i kroppen. Då bör man kontakta flygbolaget i förväg och meddela detta.

Jag har ju tydligt skrivit att

såväl som

Hur menar du att jag vänder det till att Lufthansa inte ens kunde ordna fram en macka?


Han har förklarat sin syn på situationen, inget annat. Det är inte speciellt nyanserat.

"Fel på kroppen" för att man inte blir nöjd med en standardservering... Hur var det nu med att vara nyanserad.
 
Om man nu inte kan bli körd till FCT skadar det väl inte att vara tydlig med att det är dit man vill. Igen, inget tyder på att han var otrevlig. Det känns som att ni fantiserar en del här.
Min uppfattning var att TS överdramatiserade, någonting som jag skrev i mitt inlägg.

"Fel på kroppen" för att man inte blir nöjd med en standardservering... Hur var det nu med att vara nyanserad.
Vad yrar du om för standardservering?
Jag upprepar, det som finns ombord är "fyra olika förrätter (plus en sallad), fyra olika varmrätter, tre olika desserter". Om en normalbyggd människa (eller en storväxt sådan för den delen), inte blir mätt på allt det så är ju någonting galet. Vi kan säkert få in en läkare eller två som hänger här på BC som kan styrka detta.
 
Nå väl - men fel lounge i vilket fall. Om man nu inte kan bli körd till FCT skadar det väl inte att vara tydlig med att det är dit man vill
Vad menar du med fel lounge? Det är ju till FCL de kan köra dig? Visst, det är bra att säga att man skall till FCT så de släpper av dig vid den närmaste utgången, men det finns ju inget att reda ut.
 
Min uppfattning var att TS överdramatiserade, någonting som jag skrev i mitt inlägg.


Vad yrar du om för standardservering?
Jag upprepar, det som finns ombord är "fyra olika förrätter (plus en sallad), fyra olika varmrätter, tre olika desserter". Om en normalbyggd människa (eller en storväxt sådan för den delen), inte blir mätt på allt det så är ju någonting galet. Vi kan säkert få in en läkare eller två som hänger här på BC som kan styrka detta.

Du har ju uppenbarligen bara skummat igenom texten. Han skriver ju klart och tydligt att han åt EN varmrätt under serveringen för att inte bli för mätt. Senare planerade han beställa in mer, men då fanns absolut ingenting att tillgå. Och det är ju just detta han har synpunkter på.
 
Du har ju uppenbarligen bara skummat igenom texten. Han skriver ju klart och tydligt att han åt EN varmrätt under serveringen för att inte bli för mätt. Senare planerade han beställa in mer, men då fanns absolut ingenting att tillgå. Och det är ju just detta han har synpunkter på.
Jag har inte skrivit att jag inte håller med honom om det, tvärtom.

Läs följande (jag har fetmarkerat så att det är lättare att hänga med)
Naturligtvis ska Lufthansa svara på vad de menar med texten på sin webb, som ju finns där, angående maten som skall finnas ombord mellan serveringarna. Men utan att veta exakt vad som hänt ombord så känns det som att din reaktion ombord (baserat på hur jag uppfattar dig genom ditt sätt att skriva) kan ha lett till att crew ombord inte direkt känt någon större entusiasm för att göra allt i deras makt för att "styra upp" din upplevelse.

Jag menar inte att du har fel i sak angående vad som står på deras webb om mat ombord, men jag ställer mig väldigt frågande till hur du inte lyckades bli mätt på fyra olika förrätter (plus en sallad), fyra olika varmrätter, tre olika desserter och de praliner som erbjuds ombord.
Dessutom så har jag aldrig stött på att det varit problem att få mat efter "ordinarie" serveringstid, har alltid upplevt "dine on demand" ombord Lufthansa i F.
 
Vad menar du med fel lounge? Det är ju till FCL de kan köra dig? Visst, det är bra att säga att man skall till FCT så de släpper av dig vid den närmaste utgången, men det finns ju inget att reda ut.

Men i hans värld fanns det ju uppenbarligen något att reda ut. Alla har inte varit på F-loungerna på FRA 1000 gånger tidigare. Att då vara bestämd och tydlig med att det är FCT man vill till, varför inte ;)
 
Toppen