Senaste nytt

Lufthansa First Class till Buenos Aires med två helt skilda förstaklassupplevelser

flum

Medlem
Varför beställde du inte in kaviar-serveringen när stewarden sa att det inte fanns något att äta? Den var ju uppenbarligen orörd.
 

Mathcar71

Medlem
Vill inte pissa på ditt "moment" här, men när jag läser din rapport får jag genomgående känslan av att du är en väldigt krävande passagerare, nästan lite så att du känner dig "entitled" (försök att inte ta detta som ett angrepp mot dig som person).
Har svårt att sympatisera med någon som, i mitt tycke, överdramatiserar en händelse.
T.ex.



Naturligtvis ska LH svara på vad de menar med texten på sin webb, som ju finns där, angående maten som skall finnas ombord mellan serveringarna. Men utan att veta exakt vad som hänt ombord så känns det som att din reaktion ombord (baserat på hur jag uppfattar dig genom ditt sätt att skriva) kan ha lett till att crew ombord inte direkt känt någon större entusiasm för att göra allt i deras makt för att "styra upp" din upplevelse.

Jag menar inte att du har fel i sak angående vad som står på deras webb om mat ombord, men jag ställer mig väldigt frågande till hur du inte lyckades bli mätt på fyra olika förrätter (plus en sallad), fyra olika varmrätter, tre olika desserter och de praliner som erbjuds ombord.
Dessutom så har jag aldrig stött på att det varit problem att få mat efter "ordinarie" serveringstid, har alltid upplevt "dine on demand" ombord LH i F.

Kan ansvarig hos LH ha haft en annan approach ombord? Mycket möjligt.
Finns det två sidor av samma mynt? Definitivt.
Ingen fara, jag förstår hur du menar. Jag har dock rest och upplevt alldeles för mycket i mina dagar för att inte tycka något när jag ser brister i kvalité och service. Att sitta nöjd och på ett lobotomerat sätt bara acceptera allt som sker omkring mig utan att kunna påverka och tycka till är inte min grej alls! Vi får se vad Lufthansa har att säga om det hela. Jag orkar faktiskt inte ens kommetera dina övriga funderingar eller spekulationer, du har missat själva poängen.
 

Mathcar71

Medlem
Varför beställde du inte in kaviar-serveringen när stewarden sa att det inte fanns något att äta? Den var ju uppenbarligen orörd.
Hmm, det var ingen som ens talade om att den möjligheten fanns, fan att jag inyte tänkte på det själv! Men det har slagit mig i efterhand att dom ju borde haft en hel del mat kvar eller kanske den blev personalmat?
 

kajjan85

Medlem
Vill inte pissa på ditt "moment" här, men när jag läser din rapport får jag genomgående känslan av att du är en väldigt krävande passagerare, nästan lite så att du känner dig "entitled" (försök att inte ta detta som ett angrepp mot dig som person).
Har svårt att sympatisera med någon som, i mitt tycke, överdramatiserar en händelse.
T.ex.



Naturligtvis ska LH svara på vad de menar med texten på sin webb, som ju finns där, angående maten som skall finnas ombord mellan serveringarna. Men utan att veta exakt vad som hänt ombord så känns det som att din reaktion ombord (baserat på hur jag uppfattar dig genom ditt sätt att skriva) kan ha lett till att crew ombord inte direkt känt någon större entusiasm för att göra allt i deras makt för att "styra upp" din upplevelse.

Jag menar inte att du har fel i sak angående vad som står på deras webb om mat ombord, men jag ställer mig väldigt frågande till hur du inte lyckades bli mätt på fyra olika förrätter (plus en sallad), fyra olika varmrätter, tre olika desserter och de praliner som erbjuds ombord.
Dessutom så har jag aldrig stött på att det varit problem att få mat efter "ordinarie" serveringstid, har alltid upplevt "dine on demand" ombord LH i F.

Är man på en drömresa i F och är på väg av bli körd till en business class lounge hade jag också varit "tydlig och bestämd" med att det är FCT jag ska till - inte på ett otrevligt sätt naturligtvis, och det finns väl inget som pekar på att Mathcar var det heller. Angående maten, vi alla är olika och har olika energibehov. Du skriver att du inte går till angrepp, men några meningar senare ifrågasätter du hans mättnadskänsla. Att vända det faktum att Lufthansa inte ens kunde ordna fram en macka till att han typ "borde varit mätt".. Nja, det håller inte.

Kan ansvarig hos LH ha haft en annan approach ombord? Mycket möjligt.
Finns det två sidor av samma mynt? Definitivt.

Han har ju precis i detalj gått igenom att det var precis det som hände här.
 

bnr

Medlem
bli körd till en business class lounge
Nu är du ute och cyklar. Det var och är FCL som chaufförerna kör till.

Angående maten, vi alla är olika och har olika energibehov. Du skriver att du inte går till angrepp, men några meningar senare ifrågasätter du hans mättnadskänsla. Att vända det faktum att Lufthansa inte ens kunde ordna fram en macka till att han typ "borde varit mätt".. Nja, det håller inte.
Om man inte blir mätt på allt det som erbjuds ombord så har man nog problem någonstans i kroppen. Då bör man kontakta flygbolaget i förväg och meddela detta.

Jag har ju tydligt skrivit att
Naturligtvis ska Lufthansa svara på vad de menar med texten på sin webb, som ju finns där, angående maten som skall finnas ombord mellan serveringarna.
såväl som
Jag menar inte att du har fel i sak angående vad som står på deras webb om mat ombord.
Hur menar du att jag vänder det till att Lufthansa inte ens kunde ordna fram en macka?

Han har ju precis i detalj gått igenom att det var precis det som hände här.
Han har förklarat sin syn på situationen, inget annat. Det är inte speciellt nyanserat.
 
Är man på en drömresa i F och är på väg av bli körd till en business class lounge hade jag också varit "tydlig och bestämd" med att det är FCT jag ska till
Du kan vilja bli körd dit hur mycket du vill, men du kommer ändå inte bli det. Man blir körd till FCL, inte FCT. Att då "tydligt och bestämt" hävda att man skall till FCT och sen klaga på att Lufthansa inte har koll är kanske inte 100% nyanserat.
 

Agö

Medlem
Är man på en drömresa i F och är på väg av bli körd till en business class lounge hade jag också varit "tydlig och bestämd" med att det är FCT jag ska till - inte på ett otrevligt sätt naturligtvis, och det finns väl inget som pekar på att Mathcar var det heller.
Ingen bil till First Class Terminal. Du får vackert gå om du ska dit.
 
Toppen