Senaste nytt

Lufthansa First Class till Buenos Aires med två helt skilda förstaklassupplevelser

Mathcar71

Medlem
Trevligt att läsa! Angående hemresan, du refererar gärna och mycket till hemsidan, men vad stod det i menykortet? Det står ju på hemsidan att det beror på flight vad som serveras. På min senaste resa Frankfurt - Tokyo) så fanns det bara snack (dvs Chips) på utresan medan hemresan erbjöd ganska mycket som "mellanmeny".
Ja, det stod visserligen Variation of Tapas men poängen var dels hur dåligt påläst personalen var samt att detta är Lufthansas längsta förstaklass flygning så om det skulle finnas mer mat att välja på ombord så borde det vara på denna tycker jag.
 

Mathcar71

Medlem
En fantastisk trevligt skriven reserapport, detaljerat och engagerat.
Väntar med spänning på svaret från LH, framför allt höra kabinpersonalens upplevelsen av flygningen.
Uppfattade du hur de behandlade "damen i 55 års åldern", gjordes det någon skillnad på henne och er?
Damen som följde med var en av crew medlemmarnas fru eller liknade och hon verkade vilja sova så fort det bara gick. Kanske var det därför dom skyndade på serveringen.
 

Mathcar71

Medlem
Helt galet att man ska behöva vara hungrig och få små bitar kött från Argentina!
Hoppas ett utförlig svar av Lufthansa. Men mycket trevligt att få läsa din upplevelser.
Ja eller hur, portionerna är verkligen små, men jag återkommer med svaret från Lufthansa. Jag satt igår och översatte recensionen till engelska så dom får ta del av hela storyn!
 

Mathcar71

Medlem
Tack för en fin recension @Matchar71. Tips inför din ev. nästa recension: använd fler stycken ;) Blev tungläst under Måltider & Service speciellt
Tack, jag håller med, detta var första gången! Det skulle bli bättre om man även kunde lägga in bilderna på rätt ställe i texten för att lätta upp det hela!
 

Mathcar71

Medlem
Trevligt att läsa! Angående hemresan, du refererar gärna och mycket till hemsidan, men vad stod det i menykortet? Det står ju på hemsidan att det beror på flight vad som serveras. På min senaste resa Frankfurt - Tokyo) så fanns det bara snack (dvs Chips) på utresan medan hemresan erbjöd ganska mycket som "mellanmeny".
Jag har funderat lite på vad du sa om menykortet och om jag kanske gjort bort mig då jag borde uppmärksammat att det fanns Tapas ombord. Men på hemsidan står ju att man kan välja mellan ett omfattande urval av smårätter ombord. När man sedan sätter sig i planet tror man ju att det är detta som gäller, sen får man läsa i menyn att det endast finns tapas i form av små brödbitar med två olika pålägg. Det borde finnas en varningstext i menyn som gör gällande att man bör äta sig riktigt mätt så man inte behöver svälta mellan måltiderna. Att skriva omfattande urval känns som ett hån. Någon på hemsideavdelningen måste ju ha gått loss fullständigt och försökt få texten lite mer tilltalande. Om man fantiserar lite vad som borde stått med tanke på din och min erfarenhet så borde det bli ungefär så här:

After their first meal on board, our First Class passengers can also order chips or two tiny tapas with filling later on. We offer these throughout the entire flight if the crew is not busy serving hot meals in economy class or sleeping. For example, passengers may be able to choose from a selection of gummy bears, nuts, scrambled eggs or very small toast from the menu.
 

kajjan85

Medlem
Jag kan fullständigt relatera till hur du kände. Jag är väldigt glad i god mat (och champagne). Om glaset fylls på och jag inte behöver gå hungrig är jag nöjd. Det kan inte kosta flygbolagen många kronor att lasta på lite burgare, men det skapar enorm irritation för passagerarna att behöva gå hungriga. Att behöva gå hungrig i F... Man behöver inte direkt vara en snobb för att tycka att det är uruselt.

Jag planerar min första LH F flygning senare i år så jag ser fram emot att höra vad Lufthansa svarar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Mathcar71

Medlem
Jag kan fullständigt relatera till hur du kände. Jag är väldigt glad i god mat (och champagne). Om glaset fylls på och jag inte behöver gå hungrig är jag nöjd. Det kan inte kosta flygbolagen många kronor att lasta på lite burgare, men det skapar enorm irritation för passagerarna att behöva gå hungriga. Att behöva gå hungrig i F... Man behöver inte direkt vara en snobb för att tycka att det är uruselt.

Jag planerar min första LH F flygning senare i år så jag ser fram emot att höra vad Lufthansa svarar.
Jag återkommer med vad jag får för svar av Lufthansa. Vilken destination siktar du på i F?
 
Toppen