Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Fredah

Medlem
Är väl mindre än ett år sedan som LH la ned sitt för de inte fick någon snurr på det. Visst, förusättningarna har ändrats iom att SAS lämnar *A men de är nog lite försiktiga med att dra igång för snabbt igen. Lite hönan och ägget nu känns det som, LH vill nog gärna se hur många de lockar över som tar M&M seriöst 2025 men samtidigt så är det en del som tvekar iom att det inte finns kreditkort som komplement för poäng.

Finns en tendens här på forumet att ofta överskatta kreditkortsmarknaden i Sverige. Jag hade själv gärna sett att det kom tillbaka men är inte superhoppfull.
Ett bra alternativ vore ju om Lufthansa uppvaktar Amex och läggs till som transfer partner nu med points plus kanske det ändå skulle bli en bättre poängsamlare än ett Mastercard?

gdaily

Medlem
Har Austrian (eller Lufthansa) något liknande SAS att man kan få poäng om man köper till biofuel på en biljett?

GOTBound

Medlem
@Kimmen00 Har du matchat något barn som är under 18 år? Funderar som bästa på hur jag ska hantera dotterns EB med Guldstatus som jag gärna hade matchat också.
T&C är tydliga från LH, ett krav är att man är 18+ för att kunna matcha.

Jag kan tänka mig ett scenario när passuppgifter läggs in för en resa för första gången som något problematiskt för en matchning där man medvetet ljugit om den matchades ålder.

Maja

Medlem

Jag kan tänka mig ett scenario när passuppgifter läggs in för en resa för första gången som något problematiskt för en matchning där man medvetet ljugit om den matchades ålder.
Bara att bita i äpplet och ge upp med andra ord gällande dottern isf.

Datapunkt från idag: Inskickat 17:00, godkänt 21:40.

Kris

Medlem

Det hade jag missat. Lagt in matchningsrequest för mig själv å grabben. Får väl se vad som händer. Har gått snart tre dygn sedan ifyllda formulär för oss bägge...

stopover

Medlem
Kom igen då LH, uppgradera statusen om ni vill ha mig som kund!

AirBaltic imponerar mer med sin matchning mot Eurobonus. Från att jag såg erbjudandet på lunchen tills att statusen var inläst tog det 2h. Sen 1h senare är båda kommande flighterna med BT uppgraderade till business med free vouchers. Mycket bättre tempo i Riga än i Frankfurt haha

Gissar dock att antalet statusmatchningar AirBaltic hanterar på daglig- eller veckobasis är inte ens i närheten av det LH har nu tagit emot under de senaste dagarna från alla loungesugna skandinaver.

Toppen