Nayane Smith
Medlem
Jag sitter i en liknande båt själv (ska resa på onsdag) och testade att fråga kundtjänsten på statusmatcher (jag vet, lita aldrig på kundtjänst osv...).
Fick nedanstående svar:
Men som sagt var vet jag inte hur mycket man kan lita på detta, fick lite känslan att personen i fråga inte hade full koll, men svarade så här för att ha sitt på det torra.
Ytterligare ett alternativ vore ju förstås att inte ha något program alls inlagt när jag reser nu i veckan och istället retroregga poängen/benen efter att kontot hos M&M uppdateras. Det borde ju öka sannolikheten något för att de räknas. Å andra sidan vet jag inte hur lätt det är att "rensa" sin bokning från att ha ett FPP-nummer inlagt. Vi vet ju att det inte alltid är helt oproblematiskt att få in ett annat program än det man använda när man bokade biljetten (man bör dubbelkolla vid incheckning osv), så kan tänka mig att det är ännu större risk att något går fel om man redan har ett program inlagt (registrerade ju mitt EB-nummer när jag bokade) och vill försöka helt och hållet ta bort det från bokningen.
Jag sitter på exakt samma situation, flyger på onsdag (och även söndag).
Jag tänker att ha M&M numret på biljet, blir lite trist att köra utan Gold/Senator förmåner, men förhoppningsvis kan jag ha åtminstone lounge med Amex Platinum.
Jag tror att att ha flyget registrerad direkt ger oss större chans att ha det räknat för challenge, kanske ska behöva prata med kundtjänst för det men ändå…