Senaste nytt

Lufthansa Business eller SAS Plus inom Europa?

Har de någon gräns baserat på tid, eller är det baserat på marknad och konkurrenter?

Håller med om att maten kan vara riktigt trist. Men det bryr jag mig ärligt talat mindre om på en relativt kort flight. Däremot plats att jobba.... Eller plats att inte jobba :)

Bättre mat och ofta samma priser på Austrian (men samma avbokningar). På LED-VIE för ett par veckor sedan fick jag vad som med god marginal var den bästa måltid jag fått på intra Europe så långt bak jag kan minnas. Dessutom en egen 2a på E195 är ju ännu bättre än seat block på A320/B737.
Vad var det för mat då? Och fick du champagne? :)

Vad var det för mat då? Och fick du champagne? :)
Det var en pastarätt. Blev dålig bild på den men kan ju posta den ändå :)

Ingen champagne på Austrian heller. Det är sekt som gäller.

28c489ac4e835e79bfe4050cd25ecfe9.jpg

När det gäller tid/konkurrens så stämmer det. Det finns ett antal parameter som styr erbjudande ombord:
Hur lång är flighten?
Vad gör konkurrenterna?
Tid på dygnet?
Kultur: lokala marknaden (tänk BA som har 3 måltider mellan Indien - London, men knappt 1 måltid till Sydamerika)

@MrDollar kolla Austrian eller Swiss om de har samma pris till dina destinationer. Då hade jag åkt med dom
Med andra ord faktiskt ännu mindre förutsägbart än sas plus :)

Håller helt med rekommendationen att ta swiss eller Austrian före. Även om Austrian på Vie-arn inte var lika bra som från led så var det fortfarande riktigt bra. Och E195 är stor nog att inte vara trång som deras gamla kärror kunde vara, men man blir ändå ensam på sin halva rad. Gillar det skarpt.

Med andra ord faktiskt ännu mindre förutsägbart än sas plus :)

Håller helt med rekommendationen att ta swiss eller Austrian före. Även om Austrian på Vie-arn inte var lika bra som från led så var det fortfarande riktigt bra. Och E195 är stor nog att inte vara trång som deras gamla kärror kunde vara, men man blir ändå ensam på sin halva rad. Gillar det skarpt.
Det som verkar vara till LH fördel är ju block av mittensätet, vilket gör att det känns luftigare/större kan jag tycka. Nu kanske ni alla är ebd så ni får det automatiskt oftast ändå hos SAS.

Det som verkar vara till LH fördel är ju block av mittensätet, vilket gör att det känns luftigare/större kan jag tycka. Nu kanske ni alla är ebd så ni får det automatiskt oftast ändå hos SAS.

Det är den jättestora fördelen ja. Det är mer än bara lite luftigare.

Jag är ebd hos sas. Och får absolut inte seat block tillräckligt ofta för att väga upp det. Snarare så att det händer relativt sällan på de sträckor där det faktiskt skulle ha betydelse.

Till motsvarande pris väljer jag LH/LX/OS om inte bytet ställer till tiden för mycket. Om alternativet vore byte i cph så är sas helt borta ur diskussionen om de inte är betydligt billigare.

Har aldrig provat betald block på sas. Man måste ringa om det, och där sket det sig snabbt..

Toppen