Senaste nytt

[Live] SAS historiska flygning med första A350n till Chicago

Alf

Medlem
A350 ska ersätta A340 är tanken så jämför dessa plan.
  • 10 ton mindre bränsle på CPH-ORD.
  • Kabintryck på 6000ft istället för 9000ft om jag hörde rätt.
  • Väldigt mycket tystare, längst fram i Business kan jämföras med övervåning på A380 längst fram, dvs motorer hörs knappt.
  • Inte bara kabinen där det blir tystare utan även omgivningen vid start och landning blir "tystare".
  • Besättningen får riktiga sängar och moduler att vila i
  • Stolen är bekvämare och luftkudden borta, sov som sagt mer än 5h utan att vakna trots att middag serverades samtidigt.
  • Skärmarna är bättre och mer responsiva
  • Tail camera ger fina vyer
  • Större fönster
  • Baren i Business har fått sig ett litet lyft
Det enda negativa jag hittar är att toaletterna är mindre, allt annat är bättre eller lika bra (kommer inte ge mig in i diskussion om 2-4-2 plus, 3-3-3 ekonomi då det är standard hos majoriteten av alla A350.

Jag skulle alla dagar i veckan välja att flyga A350 före A330/340 om det var ett alternativ. Den stora vinnaren är miljön om man får uttrycka sig så då det är markant mindre förbrukning av bränsle som kommer göra skillnad.

Tack för utvärderingen. Självklart skulle man välja A350 före A330/340.
 

mha321

Medlem
Annars var det väl mest att ingenting blivit "sämre".
Så tolkade jag det.

I business, ja. Tyvärr tolkade jag plus reservationen som att sätet var trängre än tidigare, som väntat (i mittsäte, och med betydligt fler mittsäte än tidigare). Det tolkar jag som den egentliga försämringen på 350, resten verkar likvärdigt eller bättre.
 

palmen

Moderator
I business, ja. Tyvärr tolkade jag plus reservationen som att sätet var trängre än tidigare, som väntat (i mittsäte, och med betydligt fler mittsäte än tidigare). Det tolkar jag som den egentliga försämringen på 350, resten verkar likvärdigt eller bättre.
Nu vet jag inte om @Tonton rest mittsäte i plus tidigare och kan jämföra de direkt mot varandra.
 

TG961

Ny medlem
C48BC5B0-A64E-47FB-89AF-CF9FAEA196A1.jpeg
När man bokat 41A för hemresan och får det här mailet för första gången... Kul, men kanske lite feltimeat... Tagga mittstol nu då!!
 
Toppen