palmen
Moderator
Har @Tonton gjort en jämförelse med hur det är i mittplats i plus på de andra planen? Går inte att säga om det är sämre om man inte jämför mot hur det var innan. Tonton har ju också sagt att hans ena sätesgranne inte var "den bästa".Däremot har jag uttalat mig kring plus eftersom Tonton skrev om hur trångt det var vilken var min rädsla när jag såg Plus-sätena, och jag vet hur han ser ut och om inte han kan Surte bekvämt så gör definitivt inte jag det heller.
Nej det tog inte 4h att få serveringen avslutad. Hela serveringen tog ca 3h, men från start från CPH till de dukade av tog det 4h. Man började dock inte servera förrän efter 1h15min ungefär.Jag gjorde uttalanden om servisen eftersom folk beskrev hur det tog fyra timmar att få den avslutad i business. Vilket är helt sjukt lång tid och borde inte vara mer än max hälften så lång tid.
Åter igen var du inte med ombord så hur kan du veta om servicen var bra eller stabil? Att den inte var snabb håller jag dock med om.Jag kan bara konstatera att SAS är kända för sin svajiga service, det kan vi se från hundratals resereporter. Så jag drar så slutsatsen att inte ens när media är ute och skriver om nytt flygplan, har med reportrar och liknande så kan SAS prestera bra, stabil och snabb service. Hade jag varit SAS-chef hade jag tyckt det var otroligt pinsamt.
Jag refererar till Jeb Brooks och hans video som finns postad här som jag utgår ifrån att du tittat på. Han säger att Service var 5 stjärnor, även om det gick lite långsamt vilket han helt och hållet förväntade sig. Jeb Brooks får väl ändå räknas in till media som skriver. Har du även läst artikeln i aftonbladet (ja man får tycka vad man vill om den tidningen) men deras reporter ombord har inte heller rapporterat om något negativt angående service.
Servicen var utomordentligt bra på denna flight, och den var väldigt stabil där crew gjorde allt vad de kunde för att hjälpa oss resenärer. Ölen "tog tex slut" då vi var flera som ville dricka Ciel Blue. Blev ju lite "beer-gate" över det som rapporterats i tråden här men trots att de redan letat och inte hittat fler flaskor så fortsatte de leta och ca 30 minuter senare hade jag en ny iskall flaska. Man ska även komma ihåg att vad som fanns laddat ombord på första flighten var lite annat än det "normala". Jag hade specifikt bett om extra öl ombord då jag viste att den skulle ta slut direkt och det fixade SAS, även om det tog lite tid för besättningen att hitta den extra laddningen.