Jane Insane
Medlem
Ordningen återställd, de har nu hittat en iskall Mikkeller... Undra om den legat i en fryslåda...
Jag ser framför mig att ett sådant där militärt tankflygplan, med Mikkeller-logga, fick rycka in...
Ordningen återställd, de har nu hittat en iskall Mikkeller... Undra om den legat i en fryslåda...
Har bokat 1A på CPH-ORD till kärestan i april. Så tack för infonJämna rader mot fönster, precis som de andra planen. Nu har jag bara suttit på första raden men de verkar fortfarande vara bäst.
När ni som rest börjat återhämta er, kan man då få en nykter och seriös sammanställning av vad som var så mycket bättre med att flyga A350 jämfört med A330. Då menar jag inte servicen utan bekvämligheten i flygplanet och upplevelsen.
Jag baserar frågan på min egen erfarenhet när jag själv flög A350 med Singapore Airlines. Jag upplevde ingenting som var bättre på A350 än på A330. Möjligtvis var A350 lite tystare.
Svårt att dra slutsatser om service efter en enda ToR, men jag misstänkte redan från början att SAS skulle ha lite problem med väldigt långa service tider på just denna kärra. En redan ganska trög servingsprocedur/kultur på SAS kommer nog knappast hjälpas av 3-3-3 i GO och 54 fler passagerare (jämfört med A330) att ufodra och hämta in allt skräp. Tror detta kan bli ett ordentligt problem, speciellt på flygen från USA (österut) till norden när det ska sovas rätt snabbt. Tror de som vill sova fler timmar än 3 får skita i att äta, alternativt ta sin bricka och gå med den själv till galley (som jag alltid gör).
Oklart vilka alla från BC var men har sett 5-6 stycken som var med ut nu ombord.Trevlig hemresa. Hur många blev med tillbaka vs stannade kvar i Chicago (av BC gänget)?
Han satt bredvid mig på utresan, riktigt trevlig och skulle gärna läsa hans rapport.Ännu en anledning varför man ska bli medlem på BC.
Man slipper betala Aftonbladet Plus för att se hur det var ombord.
Tänk när det kommer egna mikkeller tankar ombord de kan fylla på med öl...Jag ser framför mig att ett sådant där militärt tankflygplan, med Mikkeller-logga, fick rycka in...
Jag hade förberett dom och det var extra laddat men jag var inte ensam om att dricka dom. Amerikanarna testade också såg jag och hade även serverats i kabiner längre bak.Man kan ju tycka att @palmen borde förberett dom via sina sas kontakter att verkligen fylla på med Mikkeller.
Jag menar borde ju inte vilja upprepa Austin resan...
A350 ska ersätta A340 är tanken så jämför dessa plan.När ni som rest börjat återhämta er, kan man då få en nykter och seriös sammanställning av vad som var så mycket bättre med att flyga A350 jämfört med A330. Då menar jag inte servicen utan bekvämligheten i flygplanet och upplevelsen.
Jag baserar frågan på min egen erfarenhet när jag själv flög A350 med Singapore Airlines. Jag upplevde ingenting som var bättre på A350 än på A330. Möjligtvis var A350 lite tystare.
Det enda negativa jag hittar är att toaletterna är mindre, allt annat är bättre eller lika bra (kommer inte ge mig in i diskussion om 2-4-2 plus, 3-3-3 ekonomi då det är standard hos majoriteten av alla A350.
Båda toaletterna är små i Business på A350 tyvärr.Ja, jag såg också på tidigare bilder att toaletterna ser väldigt små ut och saknar fönster. Det är synd. Men jag skulle utan tvekan åka med A350 framför A330 och A340. Den högra toaletten på A330E är stor.
Båda toaletterna är små i Business på A350 tyvärr.