Senaste nytt

Live-ish reserapport SFO (6-9 april)

Precis, för att captive-sidan ska komma upp måste man gå till en sida som specifikt INTE är krypterad mellan klienten och servern (dvs https). Och okrypterade sidor blir färre och färre. En annan bra sida som i vart fall jag har lätt att komma ihåg är neverssl.com

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja, själv hatar jag nya ägarna av www. login .com av just denna anledning...

Kan även dela med mig av ett life hack för oss som har Apple produkter som jag lärde mig idag. Många av er vet säkert detta redan, men jag visste det inte innan flygvärdinnan lärde mig…å då jobbar jag ändå med programmering till vardags :)

Jag försökte att gå in på Lufthansa FlyNet för att komma ut på nätet. Som vanligt krånglade det, likt när man är på hotell och ska logga in för att komma ut på nätet. Login sidan kommer sällan upp.

Flygvärdinnan sa då åt mig att skriva in bergen.no Jag trodde ju såklart det var ett skämt, men eftersom google.com m.m inte funkat skrev jag in det å vipps kom man till login sidan. Är väl nått med vad som finns i cache minnet, så har ni problem nångång, testa att skriva in en adress ni aldrig besökt.
Brukar funka bra att gå in på routerns IP direkt också :)

Då är det bara 1h och 27 min kvar på denna flygning. En lättare lunch har nyss blivit serverad och det fanns å välja på marinerad tenderloin eller ravioli. Självklart eftersom destinationen är SFO valdes Tenderloin ;)

IMG_8795.jpeg

Kontrollen av pass gick smidigt, tog typ bara 5min i kö och när vi kom fram till bagagebandet såg vi våra väskor. Mot utgången och inget stopp i tullen.

Vi valde att ta en Uber till hotellet som ligger i Fishermans Warf. Kostade rimliga 32USD och resan tog ca. 30min. Under den färden passerade vi även igenom Union Square och Chinatown.

När vi skulle checka in på hotellet fick vi frågan om vi ville ha early check-in eller vänta 40min tills då klockan blev 15.00 och normal incheckning startade. Det skulle kosta 20USD och då kom smålänningen i mig fram. Vi lämnade väskorna och tog en liten promenad till piren och är nu påväg mot hotellet igen.

IMG_8797.jpeg

IMG_8798.jpeg

Jag kände/känner av jetlagen, men den andra i sällskapet gjorde det inte lika mycket vilket resulterade i att vi tog oss en sväng till Chinatown och gick in på första bästa ställe. Jag tog en Chow Mein och hon tog Kung Pao Shrimp. Lyxade även till det med var sin öl ;)

IMG_8803.jpeg

IMG_8804.jpeg

Efter detta begav vi oss till Lombard Street och under pustande gick upp till ”toppen”. En hel del andra turister här så vi var i gott sällskap.

IMG_8805.jpeg

IMG_8806.jpeg

IMG_8807.jpeg

IMG_8808.jpeg

Sedan knallade vi mot Warfen. Att gå nedför var även det jobbigt, men på ett annat sätt.

Passade även på att gå förbi ändhållplatsen för spårvagnen och bestämde oss för att inte åka den idag med tanka på kön.

IMG_8809.jpeg

IMG_8810.jpeg

Nu tillbaka på hotellet och dags att sova. Imorgon kl 8 väntar nya äventyr, om än turistiga. Känns dock inte som jag behöver ställa väckarklockan för det…

Toppen