Senaste nytt

Live-ish reserapport SFO (6-9 april)

Då var vi framme på Scandic Landvetter. Bilen parkerades på P6 och en uppfriskande promenad till terminalen och hotellet gjordes i snön.

Visa bifogad bild 141248

Rummet är som tänkt. Nybyggt hotell så det mesta är snyggt å fräscht. Inga överraskningar så långt. Scandic är annars i mitt tycke ett lysande exempel på ordspråket ”det var bättre förr”.
Visa bifogad bild 141250

Nu ska det bli skönt att få några timmars sömn efter gårdagens blöta kväll/natt i Odense, DK.

Återkommer imorgon när resan startar på riktigt…
Kollar jag i spegeln så verkar du ha börjat dokumentera redan innan ni hängt av er, rätt prioritering tycker vi här på BC :)

Strax efter start började serveringen av frukost. Jag hoppade denna, inte för att jag är kräsen, utan mer att ja inte var hungrig och nöjde mig med en kopp te.

IMG_8769.jpeg

IMG_8770.jpeg

Då vi bröt igenom molntäcket kunde man se fullmånen ett tag innan solens ljus tog över morgonen på riktigt.

IMG_8768.jpeg

Resten av turen lyssnades det på ett avsnitt av P3 Dok.

Lufthansa C intra europe är ofta inte så spännande och denna flygning likaså. Man kommer från A till B helt enkelt.

IMG_8774.jpeg

Då var vi sätade i ”bubblan”. Främre raden (81H,K) intaget med var sitt glas champange. Vet att många inte håller Lufthansa C särskilt hög, men jag tycker att det är en helt ok produkt när man reser två och en av resenärerna (jag) har ”behov” av att sitta vid fönstret. Dessutom i upper deck är det skönt med de stora facken vid sidan av stolen som finns på 747-8.

Nu ska vi se om det blir Gold Recognition… Edit: Det blev det :)

IMG_8777.jpeg

IMG_8778.jpeg

IMG_8779.jpeg

IMG_8780.jpeg

IMG_8781.jpeg

IMG_8782.jpeg

Last edited:
Nu så har maten avnjutits å man är mätt å belåten.

Började med tomat juice och en GT. Lite standard för min del när flygresan startar, å antar att jag inte än ensam om just det.

IMG_8783.jpeg

Förrätten bestod av tonfisk med 4 olika såser, samt en trött sallad.

IMG_8784.jpeg

Sedan blev det kalv med polenta och någon form av grönsaksstuvning som jag lät bli. Sambon tog räkor med fisk och tillhörande risotto. Hon var mycket nöjd med sitt val, medan jag tyckte att mitt val kanske inte var dagens bästa.

IMG_8785.jpeg

IMG_8786.jpeg

Efter det blev det sedvanliga ostbrickan på LH. Inget att skriva om just vad gäller denna. Lite biege helt enkelt.

IMG_8788.jpeg

Fick även var sin påskhare istället för pralinerna.

IMG_8790.jpeg

Utsikten ska man inte klaga på, här ser ni Färöarnas västa kust.

IMG_8789.jpeg

Kan även dela med mig av ett life hack för oss som har Apple produkter som jag lärde mig idag. Många av er vet säkert detta redan, men jag visste det inte innan flygvärdinnan lärde mig…å då jobbar jag ändå med programmering till vardags :)

Jag försökte att gå in på Lufthansa FlyNet för att komma ut på nätet. Som vanligt krånglade det, likt när man är på hotell och ska logga in för att komma ut på nätet. Login sidan kommer sällan upp.

Flygvärdinnan sa då åt mig att skriva in bergen.no Jag trodde ju såklart det var ett skämt, men eftersom google.com m.m inte funkat skrev jag in det å vipps kom man till login sidan. Är väl nått med vad som finns i cache minnet, så har ni problem nångång, testa att skriva in en adress ni aldrig besökt.

Kan även dela med mig av ett life hack för oss som har Apple produkter som jag lärde mig idag. Många av er vet säkert detta redan, men jag visste det inte innan flygvärdinnan lärde mig…å då jobbar jag ändå med programmering till vardags :)

Jag försökte att gå in på Lufthansa FlyNet för att komma ut på nätet. Som vanligt krånglade det, likt när man är på hotell och ska logga in för att komma ut på nätet. Login sidan kommer sällan upp.

Flygvärdinnan sa då åt mig att skriva in bergen.no Jag trodde ju såklart det var ett skämt, men eftersom google.com m.m inte funkat skrev jag in det å vipps kom man till login sidan. Är väl nått med vad som finns i cache minnet, så har ni problem nångång, testa att skriva in en adress ni aldrig besökt.

Captive.apple.com går också. Det som vanligtvis händer är att https verkar ställa till det. Går du in på en osäker sida blir du vidareskickad korrekt oftast.

Captive.apple.com går också. Det som vanligtvis händer är att https verkar ställa till det. Går du in på en osäker sida blir du vidareskickad korrekt oftast.

Precis, för att captive-sidan ska komma upp måste man gå till en sida som specifikt INTE är krypterad mellan klienten och servern (dvs https). Och okrypterade sidor blir färre och färre. En annan bra sida som i vart fall jag har lätt att komma ihåg är neverssl.com

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Toppen