Senaste nytt

Live-ish reserapport SFO (6-9 april)

Då så gott folk är det läge att ladda upp med chips å popcorn, samt varmköra F5 tangenten för nu blir det dags för en "typ live" reserapport från GOT till SFO (6-9 april). Detta är dock min första reserapport så förvänta er inga underverk.

Tekniskt sett börjar resan redan idag för då går bilen från Jönköping till Scandic på Landvetter flygplats. Imorgon bitti är det fakiren mot FRA som gäller...
 
Då har färden startat mot Landvetter…typ… Vi kom ca. 1 mil innan sambon kom på att hennes AirPods ligger hemma och en U-sväng utfördes. Så just nu är man påväg mot Jönköping igen

IMG_8755.jpeg

IMG_8757.jpeg
 
115 km/h, det blir böter!Skall bli kul att följa!
Ja det var hastigheten när vi åkte tillbaka mot Jönköping. Efter hemkomsten insågs att AirPodsen icke vara att finna och vi var tvungna att åka mot hennes jobb. Tydligen skulle de nu ligga på kontoret…och som tur var stämde detta påstående.

Efter lite irritation från min sida kan vi ju utan att skämmas säga att hastigheten just nu ligger över 115km/h ;)
 
Då var vi framme på Scandic Landvetter. Bilen parkerades på P6 och en uppfriskande promenad till terminalen och hotellet gjordes i snön.

IMG_8759.jpeg

Rummet är som tänkt. Nybyggt hotell så det mesta är snyggt å fräscht. Inga överraskningar så långt. Scandic är annars i mitt tycke ett lysande exempel på ordspråket ”det var bättre förr”.

IMG_8760.jpeg
IMG_8761.jpeg

Nu ska det bli skönt att få några timmars sömn efter gårdagens blöta kväll/natt i Odense, DK.

Återkommer imorgon när resan startar på riktigt…
 
Då har dagen börjat. Frukost intogs på Scandic. Positivt överaskad av utbudet och kommer garanterat bo här igen då det var smidigt på morgonen samt kostnaden var rimlig.

Efter det bar det iväg mot bag-drop och säkerhetskontrollen. Ca 1 min väntetid i security.

Gick först till Pearl lounge och sedan en snabbis till SAS lounge, mest för att kolla. Allt var sig likt och jag var glad att frukosten åts på Scandic.

Just ju sitter jag på 4F LH821. Planet är avisat och push-back gjord. Rullar nu mot startbana 03.

IMG_8762.jpeg

IMG_8765.jpeg

IMG_8766.jpeg

IMG_8764.jpeg

IMG_8767.jpeg
 
Last edited:
Toppen