Senaste nytt

Live-ish reserapport SFO (6-9 april)

Frukost 06.30 och sedan kort promenad bort till Taylor / Bay Street. Nu var det dags att åka cable car! Vi tog den näst första turen för dagen och vi var…helt ensamma på den :)

IMG_8910.jpeg

IMG_8914.jpeg

Vi åkte in till Powel / Market Street. Väntade där 10min för att sedan åka tillbaka med Powel / Hyde linjen.

IMG_8919.jpeg

Väl framme vi ändhållplats Hyde / Beach tog vi en liten promenad tillbaka till vårat hotell. Nu är det dags att packa ihop väskorna igen för att senare åka ut mot flygplatsen SFO.

IMG_8927.jpeg

IMG_8928.jpeg

IMG_8929.jpeg

IMG_8930.jpeg
 
Från hotellet begav vi oss vid 10.30. Uber till SFO kostade nu 60USD istället :)

Väl på flygplatsen fick vi vänta ca 5min innan incheckning började och då gick vi till First Class Checkin (Senator). Allt gick kvickt å vi var klara på ytterligare 5min. Efter det var det bara att gå över till security som även här var smidig, ca 5-10min.

Härligt, nu trampade vi på mot Polaris lounge som skulle bli en av resans höjdpunkter. Nu börjar fiaskot…

Väl där inne var det smockfullt. Vid Dining Room var det 2h väntetid fick vi veta, detta gör ju att vi inte skulle hinna med det. Vi satte oss vid fönstren vid baren och kön till baren var ända bort till buffén.

Det var mycket irritation i luften (inte bara från mitt håll utan nästan alla här inne). Första gången ja besöker Polaris här på SFO, men detta fenomen kanske hör till vanligheterna. Jaja inte mycket att göra åt, bättre lycka nästa gång :)
 
Last edited:
Nu är vi tillbaka i FRA. Flyget hem gick över natten och kan nog påstå att jag föredrar red-eye mot att flyga på dagen. Vi satt på samma säten som på dit vägen, dvs längst fram i bubblan.

IMG_8938.jpeg

IMG_8939.jpeg

IMG_8941.jpeg


Maten bestod av förrätt av crab sallad och sedan en köttbit (som var mer än well done) samt pasta. Inget minnesvärt.

IMG_8943.jpeg

IMG_8944.jpeg

Vid ankomst parkerade vi vid B piren och gick till Senator loungen där för en dusch. Efter det blev det buss till A gaterna och nu sitter vi i Panorama och väntar på flyget hem till GOT. Här vid A gaterna föredrar jag faktiskt Panorama framför Senator loungen, även om den sistnämnda ”ska vara bättre”.
 

Johan F

Medlem
Nu är vi tillbaka i FRA. Flyget hem gick över natten och kan nog påstå att jag föredrar red-eye mot att flyga på dagen. Vi satt på samma säten som på dit vägen, dvs längst fram i bubblan.

Visa bifogad bild 141481

Visa bifogad bild 141482

Visa bifogad bild 141483


Maten bestod av förrätt av crab sallad och sedan en köttbit (som var mer än well done) samt pasta. Inget minnesvärt.

Visa bifogad bild 141479

Visa bifogad bild 141480

Vid ankomst parkerade vi vid B piren och gick till Senator loungen där för en dusch. Efter det blev det buss till A gaterna och nu sitter vi i Panorama och väntar på flyget hem till GOT. Här vid A gaterna föredrar jag faktiskt Panorama framför Senator loungen, även om den sistnämnda ”ska vara bättre”.
Jag föredrar också Panorama, för mig är det viktigt att det är lugnt och inte så mycket folk (försöker alltid jobba när jag är i loungen) och på nått sätt så verkar inte folket ha hittat till Panorama. Men det är mina preferenser och inget annat
 
Då var vi framme här och för alla som kallar GOT sin hemmabas är detta en bekant syn.

IMG_8945.jpeg

IMG_8946.jpeg


Enligt air tagarna är även våra väskor med. Nu återstår det bara att vänta på dem och bege sig mot bilen och köra mot Jönköping.

Kan efter denna resa starkt rekommendera SFO som stad. Man fick se och göra mycket på mindre än 3 dagar som vi spenderade där. Dock kommer jag nog fundera både en å sju gånger innan jag gör en sådan ”kort weekend” igen då tidsförskjutningen är 9 timmar.

Nu blir det hem och packa om väskan…imorgon bitti väntar GOT - ARN - VNO för mig.
Vi båda tackar så mycket för att ni följt med oss här och vi tackar även för all respons vi fått! :)
 
Då var vi framme här och för alla som kallar GOT sin hemmabas är detta en bekant syn.

Visa bifogad bild 141486

Visa bifogad bild 141487


Enligt air tagarna är även våra väskor med. Nu återstår det bara att vänta på dem och bege sig mot bilen och köra mot Jönköping.

Kan efter denna resa starkt rekommendera SFO som stad. Man fick se och göra mycket på mindre än 3 dagar som vi spenderade där. Dock kommer jag nog fundera både en å sju gånger innan jag gör en sådan ”kort weekend” igen då tidsförskjutningen är 9 timmar.

Nu blir det hem och packa om väskan…imorgon bitti väntar GOT - ARN - VNO för mig.
Vi båda tackar så mycket för att ni följt med oss här och vi tackar även för all respons vi fått! :)
Tack för en trevlig reserapport! Kanske syns i loungen imorgon bitti :)
 
Toppen