Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

Skulle tagit en skärmdump, kan inte få fram det nu men rätt säker på att det stod "up to 60days" innan jag ansökte i appen, någon som inte har kreditkortet kanske kan kolla?

Ser dock också beskrivningen av 14-45 dagars kredittid, det var ju synd. Annars skulle det ju kunna vara en bra ersättare till SEB kort.

Nä det blir nog att nergradera när jag fått mina 30k EB. Kör vidare med Points Plus och SEB istället.
Jag har också sett upp till 60 dagar så du är inte ensam. ;)

Synd att det inte verkar gälla (längre?).

Skulle tagit en skärmdump, kan inte få fram det nu men rätt säker på att det stod "up to 60days" innan jag ansökte i appen, någon som inte har kreditkortet kanske kan kolla?

Ser dock också beskrivningen av 14-45 dagars kredittid, det var ju synd. Annars skulle det ju kunna vara en bra ersättare till SEB kort.

Nä det blir nog att nergradera när jag fått mina 30k EB. Kör vidare med Points Plus och SEB istället.
Jag tror ni blandar ihop med ”vanliga” utcheckning/betalportalen Klarna som erbjuder upp till 60 dagars faktura hos vissa e-handlare som alternativ.

När det gäller kreditkortet har jag alltid kört 30 dagars faktura. Sen betalar man när man känner fört i appen. (man markerar de köp man vill betala, sen väljer man att pröjsa med autogiro så dras det automatiskt)

Väljer man samlad månadsfaktura buntas allt ihop mellan 15-15:e, sen får man 14 dagars tid att betala.

Har någon koll på veckans reward? Tlc travel credits, är det värt något?
Nja, testade skapa konto och söka lite. Kanske varierar från hotell och hotell, men ingen jättebra rabatt. Sökte på nåt best western och fick en hundring billigare för en veckas boende jämför med officiella BW sidan.
Vet ej om det är samma företag men jag hittade en TLC Travel som verkar sälja paket resor till Asien och Afrika. Såg knappast intressant ut.
Nae har inget med paketresor till Afrika att göra. Det är en vanlig hotellsökmotor.

Har någon koll på veckans reward? Tlc travel credits, är det värt något?

Inte hittat något av värde där tyvärr de gånger jag har kikat. Får väl ge det en chans igen och kika, men tror det blir samma resultat igen. Svårt att slå erbjudandet att boka hotell via Klarna Cashback och Hotels.com - 88,2 EB / 70,7 Avios per 100kr + Stamps hos Hotels.

Vet ej om det är samma företag men jag hittade en TLC Travel som verkar sälja paket resor till Asien och Afrika. Såg knappast intressant ut.

TLC är Klarnas lojalitetspartner (Stor etablerad aktör). De erbjuder även försäljning av hotell och flyg via deras egna sökmotor. Detta erbjudande är för deras egna tjänst, och inget annat.

Giraffen levererade en okej burgare iaf

Attachments

• 20260913_112511.jpg
    20260913_112511.jpg
    {memory} MB · Visningar: 82
Toppen