Mango-cola88
Medlem
Hej
Kan man ändra pinkod på kreditkortet?
Så man måste betala 3 månadsavgifter med Max för att ha kortet kvar den 19 oktober och få sina 30000 EuroBonus?För er som är nya med Klarna kreditkort så kan jag informera om att brytet är natten mellan den 14:e och 15:e varje månad. Dvs sista dagen idag.
Du kan säga upp kortet efter att poängen är i ditt konto. (2mån avgifter)Så man måste betala 3 månadsavgifter med Max för att ha kortet kvar den 19 oktober och få sina 30000 EuroBonus?
Ja, från "startsidan" trycker du på Klarnakort och sen går du in på det kort du vill ändra och trycker PIN, legitimerar med BankId så får du upp alternativ att ändra den.Hej
Vad är brytet mellan 14/15 då om det inte är brytpunkten för faktura/ny månadsavgift?Du kan säga upp kortet efter att poängen är i ditt konto. (2mån avgifter)
Brytet 14/15 är för köpen du gjort och då det skapas en månadsfaktura för dem (om man har månadsfaktura och inte separat faktura för varje köp).Vad är brytet mellan 14/15 då om det inte är brytpunkten för faktura/ny månadsavgift?
Du har förstått rätt.Som jag förstår det så finns två olika kort med olika betalningsalternativ:
Klarna Debit:
- Sätt in pengar och handla för dom
- Betala senare +30 dagar på varje köp och egen faktura
- Betala senare Samlingsfaktura
Klarna Kredit:
- Faktura som "vanligt kreditkort" - Månadsvis? tyckte det stod något om "upp till 60d" kredit?
- Delbetala
Oavsett vilket kort man betalar med så får man sin bonus baserat på medlemskapet.
Har jag fattat rätt? Väldigt rörig app och svårt att få överblick kring informationen tycker jag.
Positivt är väl dock att det verkar som kreditkortet funkar lite mer som amex gjorde förr med en flexibel kreditgräns, men återstår väl att se hur den utvecklar sig..
Man har 2 veckor på sig att betala! Så blir 14-45 dagars kredittid.Du har förstått rätt.
Om jag dessutom också har förstått rätt: Kreditkortet fungerar ungefär som SAS MC efter den förkortade kredittiden infördes. Dvs köp 15 aug - 14 sept faktureras 14 sept. Dock osäker på hur lång betaltid man har efter att fakturan faktiskt ställts ut. Är det månadsskifte eller 30 dagar? Om upp till 60 dagar kredittid gäller bör det ju vara ca 30 dagar istället för ca 10-15 som SAS MC har.
Brasklapp: det är bara vad jag läst mig till så någon som faktiskt hunnit använda det får gärna bekräfta eller dementera.