Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

Storbritannien är med i min app och även på webben. Har dock inte provat själv. Har ni kollat med supporten?
1788929962215.png

Enligt klarnas hemsida så ska Storbritannien ingå, men så klart en friskrivning och hänvisning till appeen på slutet...

"

Vilka länder och regioner täcks av Klarnas rese-eSIM?​

Asien och Stillahavsområdet: Afghanistan, Australien, Azerbajdzjan, Bangladesh, Kambodja, Kina, Fiji, Franska Polynesien, Guam, Hongkong, Indien, Indonesien, Japan, Kazakstan, Sydkorea, Kirgizistan, Laos, Macao, Malaysia, Maldiverna, Mongoliet, Nepal, Nya Zeeland, Pakistan, Filippinerna, Samoa, Singapore, Sri Lanka, Taiwan, Tadzjikistan, Thailand, Uzbekistan, Vietnam.

Europa: Albanien, Andorra, Armenien, Österrike, Belgien, Bosnien och Hercegovina, Bulgarien, Kroatien, Cypern, Tjeckien, Danmark, Estland, Färöarna, Finland, Frankrike, Georgien, Tyskland, Gibraltar, Grekland, Ungern, Island, Irland, Italien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Moldavien, Montenegro, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Nordmakedonien, Rumänien, Serbien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz, Turkiet, Ukraina, Storbritannien.

Latinamerika: Anguilla, Antigua och Barbuda, Argentina, Bahamas, Barbados, Belize, Bermuda, Bolivia, Bonaire, Sint Eustatius och Saba, Brasilien, Caymanöarna, Chile, Colombia, Costa Rica, Kuba, Curaçao, Dominica, Dominikanska republiken, Ecuador, El Salvador, Franska Guyana, Grenada, Guadeloupe, Guatemala, Guyana, Honduras, Jamaica, Montserrat, Nicaragua, Panama, Paraguay, Peru, Puerto Rico, Saint Kitts och Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent och Grenadinerna, Sint Maarten (nederländska delen), Surinam, Trinidad och Tobago, Turks- och Caicosöarna, Uruguay, Venezuela, Brittiska Jungfruöarna.

Mellanöstern och Afrika: Algeriet, Bahrain, Benin, Kap Verde, Tchad, Kongo-Brazzaville (Republiken Kongo) och Kongo-Kinshasa (Demokratiska republiken Kongo), Egypten, Gabon, Ghana, Iran, Irak, Israel, Jordanien, Kenya, Kuwait, Madagaskar, Malawi, Mauritius, Marocko, Moçambique, Niger, Nigeria, Oman, Palestina, Qatar, Réunion, Rwanda, Saudiarabien, Senegal, Sydafrika, Sudan, Tanzania, Tunisien, Uganda, Förenade Arabemiraten, Zambia.

Nordamerika: Kanada, Mexiko, USA.

Tänk på att listan kan ändras då och då. Kolla alltid i appen för att se den senaste listan över länder där tjänsten fungerar.
"

Provade på kul klarnas "support". Det närmsta de kom var att det bara fungerar utanför EU, och eftersom Storbritannien lämnat eu funkar det inte. Och ingen förklaring till hur Storbritannien tydligen är med i EU för vissa och inte andra.

Är det någon som fått Klarna rese Sim att fungera I England? Fungerade klockrent i USA men stendött i England för mig. Kopplar upp sig snällt men det går inte fram någon trafik. Byte till sas sim som verkar ha samma underliggande leverantör och det funkar fint.

Alternativt så funkade det bara första månaden. Men igår visade den noll dagar kvar och idag visar den 28 dagar kvar men ingen av dagarna fungerar den...

UK är inte med i listan över platser där det funkar. Synd för det drar ner värdet rätt rejält.

UK fanns i min lista, men samma som @mha321 - funkade inte. stod bara och tuggade..

Ytterst märkligt. För mig har Klarna inte fungerat i UK - i linje med att det saknas i min app (men SAS levererade utan problem).

Är det någon som fått cashback från Hotels.com via Klarna?
Det sägs ju fungera fint i Refunder, men just nu är Hotels.com bättre i Klarna. Det står dock att man måste betala med Klarna och i appen. I appen är jag med på, men jag vill ju betala hotell med ett riktigt kreditkort för reseförsäkring osv. Tror ni det fungerar? Gör det skillnad om man betalar direkt eller 'på plats'?

Toppen