Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

Klarna har en bättre meny på La Girafe än vad Pontus erbjuder. Pontus har sina utvalda signaturrätter varje månad (samma som Amex Platinum Loungen) men allt annat i menyn som man kan beställa mot tillägg ingår i Klarnakortet utan extra tillägg t.ex hamburgaren kostar 195 kr extra hos Pontus. Tycker inte det är rimligt, här har Klarna ett större övertag.

Klarna erbjuder bl.a räkmackan.
Samt. Men Amex ger mat och obegränsad alkohol för 2 personer. Vet ej hur mycket alkohol ingår i Klarnas erbjudande

Klarna har en bättre meny på La Girafe än vad Pontus erbjuder. Pontus har sina utvalda signaturrätter varje månad (samma som Amex Platinum Loungen) men allt annat i menyn som man kan beställa mot tillägg ingår i Klarnakortet utan extra tillägg t.ex hamburgaren kostar 195 kr extra hos Pontus. Tycker inte det är rimligt, här har Klarna ett större övertag.

Klarna erbjuder bl.a räkmackan.
Det är inte samma räkmacka eller hamburgare för den delen, snarare mini:

IMG_1576.jpeg
IMG_1577.jpeg

Jag har sett det, men tycker inte det har varit samma hysteri som i Norge där det bokstavligen dykt upp på X, Tiktok, Facebook you name it.
Alla bäckar oavsett storlek bidrar till detta... Erbjudanden som är för bra kommer folk att nyttja, det är inte första gången det händer och definitivt inte sista...

Ingår bara en dryck till maten, och ingen gäst för Klarna

Just nu har vi båda kortet, jag ska ha det "ett tag till för att utvärdera" och sambon hoppat på 30 000 poäng.

Vi åker nästa vecka via ARN och tänkte nyttja frukostbuffén samt på vägen tillbaka kvällsmenyn.

Portionerna såg små ut. Får man välja 2 rätter var (skagen + burgare)? Att man bara får en enhet alkohol spelar ingen roll.

Antar att det inte är "on arrival"? Vi landar på ARN och flyger vidare förrän nästa morgon.

Antar att det bara är samma dygn on departure, läste lite noggrannare nu.

En sak som är kanon med Klarna är för oss som flyger via LLA och MMX, Way Cup. Saknat någon förmån på dessa flygplatser.

Just nu har vi båda kortet, jag ska ha det "ett tag till för att utvärdera" och sambon hoppat på 30 000 poäng.

Vi åker nästa vecka via ARN och tänkte nyttja frukostbuffén samt på vägen tillbaka kvällsmenyn.

Portionerna såg små ut. Får man välja 2 rätter var (skagen + burgare)? Att man bara får en enhet alkohol spelar ingen roll.

Antar att det inte är "on arrival"? Vi landar på ARN och flyger vidare förrän nästa morgon.

Besöker du giraffen under frukosttid är det en frukostbuffe som serveras, då kan man givetvis äta hur mycket man vill. Ett glas alkohol ingår även vid frukost, men det går även bra att ta t.ex. en cappuccino istället.

Nu har jag inte prövat samtliga lunch/middagsrätter, men min upplevelse är att det är normalstora portioner och jag själv har alltid blivit mätt. Skagen serveras visserligen på en skiva rågbröd men det är en rejäl klick av röran Men det är en rätt per medlem och dag som gäller.

Förmånen gäller när man har avgående flyg och personalen kollar boardingkort i det syftet.

(Nu när rätt så många hoppat på Klarna Max vore det kanske vettigt att bryta ut diskussionen om La Girafe i en separat tråd?)

1000041367.jpg

1000041511.jpg

1000042371.jpg

Är det någon som fått Klarna rese Sim att fungera I England? Fungerade klockrent i USA men stendött i England för mig. Kopplar upp sig snällt men det går inte fram någon trafik. Byte till sas sim som verkar ha samma underliggande leverantör och det funkar fint.

Alternativt så funkade det bara första månaden. Men igår visade den noll dagar kvar och idag visar den 28 dagar kvar men ingen av dagarna fungerar den...

Är det någon som fått Klarna rese Sim att fungera I England? Fungerade klockrent i USA men stendött i England för mig.
Jag testade mitt på Färöarna häromsistens, fungerade fint där i alla fall. Kommer du på något avgörande så posta gärna igen.. har en resa till UK senare i höst, där det hade varit trevligt om det fungerade.

Toppen