Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

Det är för att det inte är ett kreditkort, vilket jag försökte förklara tidigare.

Du behöver välja kreditkortet och aktivera betalningsalternativet "månadsfaktura", se nedan bild:
Jag som rör till det i onödan … Gjorde en felaktig tolkning att kreditkortet skulle försvinna helt.

• Gilla
Reactions: ekf
Förstår dock inte hur man använder sitt Klarna Max som ett kreditkort. Att behöva skapa en betala senare-plan inför varje nytt köp känns ganska omständigt.

Visa bifogad bild 177726

Visa bifogad bild 177727
Det är så det fungerar.

Jämför med deras "betala senare" som finns hos en del handlare i checkout:en.
Det är exakt samma funktion, enda skillnaden är att du initierar kredit kollen själv i appen inför varje köp.

Med ett traditionellt kreditkort får du en stående kredit. Med " betala senare" får du en engångs kredit. Det kanske är ovant för den som kört traditionella kreditkort förut, men det är typiskt Klarnas modell. De kommer från en annan sorts affärsmodell, som när du köper soffa och får ett avbetalningsavtal i butiken.

Jag har nu skaffat Klarna Max och kopplat det till mitt EB. Man drog 379 kr från mitt MC som sedan tidigare var kopplat till Klarna. Behöver man gör något mer för att vara berättigad till kampanjen?

Jag har nu skaffat Klarna Max och kopplat det till mitt EB. Man drog 379 kr från mitt MC som sedan tidigare var kopplat till Klarna. Behöver man gör något mer för att vara berättigad till kampanjen?
Bara behålla Max-medlemskapet aktivt tills dess att poängen delats ut (dvs betala en till månadsavgift) samt ha god status på ditt konto på utdelningsdatumet.

Toppen