Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

Lite clickbait på den där, är deras gratisversion som kommer att kosta pengar som jag tolkar det. Inte att de med Premium/Max får extra kostnad för kortet.

Lite clickbait på den där, är deras gratisversion som kommer att kosta pengar som jag tolkar det. Inte att de med Premium/Max får extra kostnad för kortet.
Mejlet i sin helhet (via https://teknikveckan.se/klarna-borjar-ta-betalt-for-kreditkort-som-tidigare-var-gratis):

1788727765249.png

Jag tolkar det som att kreditkortet, dvs. det svarta/rosa plastkortet, kommer att försvinna helt och att möjligheten att betala med sin tillgängliga kredit kommer att kräva Everywhere/Plus/Premium/Max.

Typ. Eller egentligen kostar kreditkortet fortfarande ingenting, men det krävs att man har ett betalt medlemskap för att få behålla det.

Förstår dock inte hur man använder sitt Klarna Max som ett kreditkort. Att behöva skapa en betala senare-plan inför varje nytt köp känns ganska omständigt.

1788728187902.jpeg

1788728217842.png

Förstår dock inte hur man använder sitt Klarna Max som ett kreditkort. Att behöva skapa en betala senare-plan inför varje nytt köp känns ganska omständigt.
Det är för att det inte är ett kreditkort, vilket jag försökte förklara tidigare.

Du behöver välja kreditkortet och aktivera betalningsalternativet "månadsfaktura", se nedan bild:

Attachments

• IMG_2893.jpeg
    IMG_2893.jpeg
    322,7 KB · Visningar: 74
Toppen