Uselt löst av dem, det borde de kunnat löst på annat sätt.La Girafe tar inte emot klarna idag pga problem med systemet för att skanna QR-koden. Tur att jag hade tillgång till Amex och SAS istället
Uselt löst av dem, det borde de kunnat löst på annat sätt.La Girafe tar inte emot klarna idag pga problem med systemet för att skanna QR-koden. Tur att jag hade tillgång till Amex och SAS istället
Det stämmer!
Jag vet inte om alla har samma brytdatum men den 14e varje månad sammanställs min månadsfaktura och sen har jag 2 veckor på mig att betala den för att slippa ränta/avgifter. Så det blir 14-45 dagars kredittid beroende på när köpet görs.
Uselt löst av dem, det borde de kunnat löst på annat sätt.
Ja hade man varit lite service minded hade det ju gått att ta kort på alla QR-koder eller liknande och lösa det i efterhand. Förslog också det men svaret var att de då inte kunde veta om det var ”fejkade eller äkta koder”.
Bra så jag fattar rätt, jag har aktiverat klarna Max, men jag har inte beställt något metall kort. Men om jag vill använda och betala med ett digitalt kort aktiverar jag "Klarna kortet" och det kostar inget om man nedgraderar efter provperioden?
Du har listat ut det.Klarna Max är alltså kopplat till ditt KONTO och man behöver således inte metallkortet för intjäning av cashback (1,5 %) om man som jag har deras kreditkort sen tidigare? Kortförmånerna för Max går att utnyttja med Klarnas kreditkort?
Finns det några unika fördelar med Max-kortet? Det handlar väl i grunden om betalkort vs kreditkort, där det förstnämnda kräver att du sätter in pengar på ditt Klarna-konto i förväg?
Klarna har ett upplägg där du kan skaffa ett vanligt bankkort (kopplat till ditt Klarna privatkonto) eller ett kreditkort. Till det så väljer du en medlemskapsnivå, som möjliggör att du kan få mindre fula plastkort eller tom metallkort på de högre nivåerna.Klarna Max är alltså kopplat till ditt KONTO och man behöver således inte metallkortet för intjäning av cashback (1,5 %) om man som jag har deras kreditkort sen tidigare? Kortförmånerna för Max går att utnyttja med Klarnas kreditkort?
Finns det några unika fördelar med Max-kortet? Det handlar väl i grunden om betalkort vs kreditkort, där det förstnämnda kräver att du sätter in pengar på ditt Klarna-konto i förväg?
Just det, du har en medlemskapsnivå som du kopplar ett kort till och bestämmer sedan själv om du vill att det ska vara ett bankkort eller kreditkort. Förmånerna är desamma oavsett vilket du väljer, så du du går inte miste om några särskilda förmåner. Skillnaden ligger istället i de vanliga skillnaderna mellan bankkort och kreditkort.Klarna har ett upplägg där du kan skaffa ett vanligt bankkort (kopplat till ditt Klarna privatkonto) eller ett kreditkort. Till det så väljer du en medlemskapsnivå, som möjliggör att du kan få mindre fula plastkort eller tom metallkort på de högre nivåerna.
Nackdelen med bankkortet är, som för alla andra bankkort, att man inte är skyddad av konsumentkreditlagen vid vanliga köp. Det är man med kreditkortet.
Fördelen med bankkortet är om man inte kan/vill/får skaffa ett kreditkort, då finns ändå en möjlighet att samla poäng ("cashback").Utan att ha undersökt det närmare så har jag fått för mig att kontantuttag är gratis med bankkortet också...
Edit: Det går inte att ta ut alls, hittade följande i Klarnas FAQ: "Uttag från bankomat är för närvarande inte tillgängliga för Klarnakortet."