Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

Ah okej. Ja, jag fick bastard burgers denna vecka. Letade överallt efter uber eats, men då vet jag att det var en belöning och inget annat. Tack!
På tal om det - ni som har varit med lite längre hur ser variationen ut på veckobelöningarna? Kollar jag i min historik för de 2-3 månader jag haft kortet ser det ut som att det är samma grejer som rullat dvs. uber eats, Filmstaden, bastard burgers, uber, stampix och den där resekrediten eller vad det var. Men det är kanske mer variation sett över längre tidshorisont (och jag är iofs ok med om det är dessa som rullar konstant).

På tal om det - ni som har varit med lite längre hur ser variationen ut på veckobelöningarna? Kollar jag i min historik för de 2-3 månader jag haft kortet ser det ut som att det är samma grejer som rullat dvs. uber eats, Filmstaden, bastard burgers, uber, stampix och den där resekrediten eller vad det var. Men det är kanske mer variation sett över längre tidshorisont (och jag är iofs ok med om det är dessa som rullar konstant).
Jag kan tyvärr inte svara på frågan då jag precis beställt mitt kort.

Jag tror du (eller någon annan) kan svara på en fråga jag har;

Man kan alltså ha både debitkort och kreditkort och de genererar lika många poäng och det utgår inga kostnader eller ränta så länge man betalar fakturan i tid likt amex?

Jag kan tyvärr inte svara på frågan då jag precis beställt mitt kort.

Jag tror du (eller någon annan) kan svara på en fråga jag har;

Man kan alltså ha både debitkort och kreditkort och de genererar lika många poäng och det utgår inga kostnader eller ränta så länge man betalar fakturan i tid likt amex?
Det stämmer!

Jag vet inte om alla har samma brytdatum men den 14e varje månad sammanställs min månadsfaktura och sen har jag 2 veckor på mig att betala den för att slippa ränta/avgifter. Så det blir 14-45 dagars kredittid beroende på när köpet görs.

Det stämmer!

Jag vet inte om alla har samma brytdatum men den 14e varje månad sammanställs min månadsfaktura och sen har jag 2 veckor på mig att betala den för att slippa ränta/avgifter. Så det blir 14-45 dagars kredittid beroende på när köpet görs.
Har fått 30 dagar på varje individuellt köp jag gjort med kortet

• Gilla
Reactions: A87
Har fått 30 dagar på varje individuellt köp jag gjort med kortet
Just det, man kan ju välja mellan betala senare (30 dagar) på varje respektive köp eller slå ihop till en månadsfaktura. Jag tyckte det blev så klyddigt med 1 faktura per köp när jag gjorde många småköp så därför jag gått över till månadsfaktura. Men har man autobetalning och lägger lite mer tid än vad jag gjorde på att mail/kommunikation inte spammar en så borde det funka vilken som.

• Gilla
Reactions: A87
Hjälpte nyss en vän skaffa Klarna Max och noterade två ändringar sedan jag själv gjorde det:
-
- Det verkar inte längre vara möjligt att beställa ett fysiskt plastkort, endast Premium metallkort (som de tar betalt för vid uppsägning inom 6 mån). Det går dock att välja enbart virtuellt kort.

Någon som skaffat Premium nyligen och kan bekräfta om det fortfarande går att välja plastkortet (står så i appen men man vet ju aldrig)?

På Max står det "med flexibilitet att välja ett Premium-plus, eller everywhere- kort istället" - exakt vad syftar man på då? Den digitala varianten, då metallkortet är "by default"?

Någon som vet hur mycket man måste använda klarna kortet för att vara godkänd för 30 000 EB poäng bonusen via Klarna Max? Räcker det med ett köp?

Toppen