Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

Intressant, och bra timing på denna kampanj! Ska utomlands snart och hade tänkt att köpa fristående självrisk till den hyrbil jag bokat. Men ser att det ingår hyrbilsförsäkring via Xcover upp till cirka 100 000 med Premium/Max, och två månaders betalning av Max-kortet kostar lika mycket som den fristående självrisken. Någon som haft med Xcover att göra och vet om det är OK företag? Sen är såklart fråga två om kortet kommer godkännas hos hyrbilsföretaget (Europcar, i Italien) då det inte är ett rent kreditkort - någon med erfarenhet av detta?
Om du använder kreditkortet (dvs inte själva "Max-kortet" i metall) borde det inte vara några problem!

Hjälpte nyss en vän skaffa Klarna Max och noterade två ändringar sedan jag själv gjorde det:
- Nya kunder har kampanjränta på Sparkonto Flex, 3.00% istället för 2.05%, gäller t.o.m. 31 december
- Det verkar inte längre vara möjligt att beställa ett fysiskt plastkort, endast Premium metallkort (som de tar betalt för vid uppsägning inom 6 mån). Det går dock att välja enbart virtuellt kort.
- Välkomstbonusen krediteras 2 oktober, dvs samma datum som medlemskapet förnyas. Det verkar alltså fungera likt tidigare signup-kampanjer men med 1 månad väntetid istället för 2, som det var sist.

Hjälpte nyss en vän skaffa Klarna Max och noterade två ändringar sedan jag själv gjorde det:
- Nya kunder har kampanjränta på Sparkonto Flex, 3.00% istället för 2.05%, gäller t.o.m. 31 december
- Det verkar inte längre vara möjligt att beställa ett fysiskt plastkort, endast Premium metallkort (som de tar betalt för vid uppsägning inom 6 mån). Det går dock att välja enbart virtuellt kort.
- Välkomstbonusen krediteras 2 oktober, dvs samma datum som medlemskapet förnyas. Det verkar alltså fungera likt tidigare signup-kampanjer men med 1 månad väntetid istället för 2, som det var sist.
Sparräntan gäller även befintliga kunder.

Testade att betala in till mitt Klarna kreditkort med ett gammalt OCR-nummer. Funkade inte. Pengarna studsade tillbaka till mitt bankkonto. Går alltså inte att "fylla på" kreditkortet som man kan med debitkortet.

Testade att betala in till mitt Klarna kreditkort med ett gammalt OCR-nummer. Funkade inte. Pengarna studsade tillbaka till mitt bankkonto. Går alltså inte att "fylla på" kreditkortet som man kan med debitkortet.
Det du kan göra är att gå in på ett enskilt köp (som är över ett visst belopp, som jag inte minns). Då kan du välja att betala det direkt från ditt saldo på ditt Klarna privatkonto

Signade upp på Max 5:e Aug och Sparkonto.
Antar maximal otur då?

För sent för 20k kampanjen. För tidigt för 30k kampanjen. För tidigt för 3% ränte-boostern står 2,05% i min app.

Liten parentes kanske, och jag är inte någon som brukar använda dessa slags tjänster, men man får ju i princip ingenting för 140kr på Uber Eats.

Toppen