Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

Min tanke här är att när jag inte har pengar i klarna-saldo (och inga snabba sätt att ladda saldot) skulle jag ta en betalning på detta sätt, få cash-back och över de kommande dagarna reglera krediten. Jag vill inte ha en kort-kredit med klarna eller få förfrågningar på UC, men om betala senare fungerar på ungefär det här sättet är det intressant.
Funktionen är inte direkt transparent så jag vill inte knappa in ett kredit-belopp på måfå och se vad som händer.
Var lite detta jag for efter förra veckan, dvs. om det kommer ligga en kredit inrapporterad på mig om jag skaffar deras kreditkort. Jag skaffade kortet förra veckan och fick ett "köputrymme" på ca SEK 100k. Än så länge så har det inte dykt upp hos Kreddy (som skriver att infon är uppdaterad idag från UC).

Mer goda nyheter!

Det lönar sig att vara Premium​

Goda nyheter – ditt medlemskap har blivit ännu bättre! ...​
Din kvartalsbonus avslutas - Du får inte längre någon kvartalsbonus från och med 28 september.​
För att spegla de nya förmånerna och det ökade värdet på ditt medlemskap ändras priset till 199 kr/månadfrån 28 september. Se frågor och svar för mer information.​

Last edited:
Var lite detta jag for efter förra veckan, dvs. om det kommer ligga en kredit inrapporterad på mig om jag skaffar deras kreditkort. Jag skaffade kortet förra veckan och fick ett "köputrymme" på ca SEK 100k. Än så länge så har det inte dykt upp hos Kreddy (som skriver att infon är uppdaterad idag från UC).
Intressant. Om de hanterar även kreditkortet helt internt så behöver man inte bekymra sig om UC. Men det verkar lite udda att inte rapportera in en kortkredit.
Betala senare-grejen som den har fungerat innan är en helt intern kredit som jag vet inte rappas och inte heller kreditkollas hos UC eller likn.

Klarnas “första” enhancement nu!
077EFA52-34A2-4752-9FC9-E1DE0E8EE498.jpeg

Det var väl bara en tidsfråga, oavsett inte sett till dessa 80sek någonstans.

Klarnas “första” enhancement nu! Visa bifogad bild 177557

Det var väl bara en tidsfråga, oavsett inte sett till dessa 80sek någonstans.
Jag fick de när jag gjorde ett köp den 22 augusti, signade upp för kortet den 3 juni. För mig är det okej att detta försvinner mot att jag får 1.5% cashback på allt jag handlar utöver det Klarna erbjuder butikerna. Du kan ju dessutom använda SAS MC som betalningsmetod, bara köpet sker mot den butik Klarna har samarbete med och via appen.

• Gilla
Reactions: M.K
Intressant. Om de hanterar även kreditkortet helt internt så behöver man inte bekymra sig om UC. Men det verkar lite udda att inte rapportera in en kortkredit.
Betala senare-grejen som den har fungerat innan är en helt intern kredit som jag vet inte rappas och inte heller kreditkollas hos UC eller likn.
När jag skaffade kreditkortet nu nyligen så tog de en upplysning från Creditsafe. I upplysningskopian står det följande (min fetstil)

"Klarna gjorde en kreditupplysning när du handlade (eller hade för avsikt att handla) i en av våra anslutna butiker. Den här upplysningen är inget som andra parter informeras om, den påverkar därför inte din kreditvärdighet."

Det har inte dykt upp något hos Kreddy, så misstänker att de inte rapporterat in en kredit på samma sätt som tex Amex eller SEB gör...

Aha så cashback på ett köp alltså? Kommer det in som ren cashback eller dras det från köpet? Kanske fått det då redan, men bara använt Scandic i appen dãr jag betalar på hotellen.

Toppen