Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

Klarna rapporterar inte sin kredit till, exempelvis, UC. När du gör ett köp på faktura eller med ”betala senare” gör Klarna en kreditbedömning, oftast intern om du har handlat tidigare. Ibland använder de Creditsafe eller UC’s mindre upplysning - ingen av dessa syns av andra.

I appen ska du kunna se din köpkraft, vilket ska motsvara din kreditgräns ungefär. Den är rörlig och kan både och öka minska beroende på hur du betalar, din inkomst osv osv. Det är samma ”köpkraft” som används för köp med kreditkortet eller ”betala senare”.

Bra värde på ClassPass ändå, hämtat ut 5 sallader för 160kr/st senaste veckan till sambon. Skulle väl räkna dom som ca 100kr egentligen i besparing + 140kr ubereats så är ju avgiften betald.

En fråga om cashback, eftersom det kan ta 30-60 dagar innan man får den när man går köp i butik. Måste man hålla kvar kortet tills dess man fått cashbacken?

Bra värde på ClassPass ändå, hämtat ut 5 sallader för 160kr/st senaste veckan till sambon. Skulle väl räkna dom som ca 100kr egentligen i besparing + 140kr ubereats så är ju avgiften betald.

En fråga om cashback, eftersom det kan ta 30-60 dagar innan man får den när man går köp i butik. Måste man hålla kvar kortet tills dess man fått cashbacken?
Skulle inte förvåna mig om möjligheten att ta ut mat via classpass är något som försvinner i kommande enhancement om "alla" börjar maxa. Så kanske inte torgföra alltför mkt

Problemet är att Klarna själv marknadsför kortet på just det sättet.
Vet inte jag sett dem lyfta fram just den möjligheten (mat för classpass), bara sett att man får x credits som kan användas till gymbesök, friskvård odyl. Vilket väl är det man normalt förknippar med classpass. Men jag kan så klart ha missat något.

Sitter någon och gör en kalkyl så kan man nog misstänka att utnyttjandegraden skiljer sig en hel del åt om man räknar på hur många som tar ett gympass eller yogapass vs tar en måltid.

Vilken sallad är hennes favorit? Jag beställer två nu med Avocado till lunch, Idas kale och salt och Kejsaren.

Sitter någon och gör en kalkyl så kan man nog misstänka att utnyttjandegraden skiljer sig en hel del åt om man räknar på hur många som tar ett gympass eller yogapass vs tar en måltid.
Frågan är dock var i kalkylen. Du kan köpa 16 credits i månaden för 300 spänn helt utan förbehåll - det blir ett väldigt bra pris per sallad redan där, utan att blanda in något kort. Så en hel del av den kalkylen ligger nog hos class pass och inte hos kortbolagen.

Vet inte jag sett dem lyfta fram just den möjligheten (mat för classpass), bara sett att man får x credits som kan användas till gymbesök, friskvård odyl. Vilket väl är det man normalt förknippar med classpass. Men jag kan så klart ha missat något.

Det är just matbiten som de har lyft fram, sen håller jag med @mha321 också, det är nog kalkylen hos Classpass.

Jag upptäckte att Reload i Stockholm höjde en sallad till 6 krediter men att de efter några veckor gick tillbaka till 5 krediter. De förstod nog att de inte kunde ta lika mycket betalt som övriga ställen i Stockholm som har dyrare sallad.

Bra tips om Class pass och sallader, även om det i Malmö bara funkar på Holy Greens som bara har en sallad jag gillar...

• Gilla
Reactions: M.K
Toppen