Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

Jag tolkar det så iaf! Men antar att reseförsäkringen fortfarande gäller samt hoppas för min del att veckouppdraget löses ändå eftersom det ibland varit lite trevliga grejer.
Iofs inte svårare än att köpa en liter mjölk eller något :)

Men fortfarande nyfiken på vad som dyker upp hos UC om man skaffar kreditkortet - rapportera gärna in.

Iofs inte svårare än att köpa en liter mjölk eller något :)

Men fortfarande nyfiken på vad som dyker upp hos UC om man skaffar kreditkortet - rapportera gärna in.
Absolut, inte så svårt men lite småstörigt om man behöver göra så bara. Kändes ganska skönt att nolla saldot hos Klarna nu för att bara använda kredit. Jag har dessutom ställt in autogiro-dragning på hela beloppet, väldigt smidigt och kommer ett mail med "fakturan" en vecka inann ungefär så man hinner kolla igenom om det är något tokigt.

Jag har haft kreditkortet sen länge men minns inte om det togs en UC i samband med ansökan men tror bara det var Creditsafe-upplysning eller liknande. Det finns iaf inget rapporterat kreditutrymme från Klarna på UC för när jag bytte från SAS Amex > SAS MR togs ny UC och på den syns bara krediter från SEB Kort & Amex (samt bolån).

En fråga. Kan jag betala kredit med Klarna saldo? Insättning 20k runt den 20e varje månad med ränta, sedan betala från saldot 40 dagar senare? 20k är strax över brytpunkten med spend för Premiums månadsavgift. En bra miniminivå hålla alltså med denna produkt.

Absolut, inte så svårt men lite småstörigt om man behöver göra så bara. Kändes ganska skönt att nolla saldot hos Klarna nu för att bara använda kredit. Jag har dessutom ställt in autogiro-dragning på hela beloppet, väldigt smidigt och kommer ett mail med "fakturan" en vecka inann ungefär så man hinner kolla igenom om det är något tokigt.

Jag har haft kreditkortet sen länge men minns inte om det togs en UC i samband med ansökan men tror bara det var Creditsafe-upplysning eller liknande. Det finns iaf inget rapporterat kreditutrymme från Klarna på UC för när jag bytte från SAS Amex > SAS MR togs ny UC och på den syns bara krediter från SEB Kort & Amex (samt bolån).
Skaffade kreditkortet för något år sedan och då togs det en kreditupplysning via Creditsafe.

Jag tolkar det så iaf! Men antar att reseförsäkringen fortfarande gäller samt hoppas för min del att veckouppdraget löses ändå eftersom det ibland varit lite trevliga grejer.
Om man inte bryr sig om förmånerna på Max kan man lika gärna köra vanliga kreditkortet för cashbackintjäning?
Va? Cashbacken är ju kopplad till medlemskapet. Det är ju det som sätter nivån på cashbacken. Inget medlemskap, ingen cashback.

På översikten "Konton & kort" står det nu 1% cashback på både mitt Klarnakort ("premium-kortet"), fysiska kreditkortet och virtuella kreditkortet. På Klarnartet är "Betala direkt" ikryssat och ska jag aktivera Betala senare verkar det vara för ett enskilt köp. Efter ett par månader var det just avsaknaden av kredit som störde mig eftersom vissa månader blir det en del utlägg som i så fall behöver betalas in i förväg.
Så antar att jag kommer gå över till att använda mitt Klarna-kreditkort istället bara men hoppas även dessa betalningar löser upp veckouppdraget som man får. Eftersom jag redan låst upp veckans uppdrag så får jag vänta till nästa vecka för att testa!
Jag avstod det hela i våras, just pga avsaknaden av cashback på kreditkortet. Nu hoppade jag på, och efter ett testköp på kreditkortet så kan jag bekräfta att det låste upp mitt veckouppdrag.
Det finns en god chans att detta kan bli mitt huvudkort framöver.

Toppen