En jobbarkompis gjorde en liknande resa (ARN-CPH-PVG-SZX-HAN) för ett par dagar sen.
På ARN körde han self-checkin och fick väskan taggad till CPH där han hämtade ut den sen hade ett över-natten-stopp så nästa dag när han skulle check in igen på CPH började det kärva lite.
Vid incheckning så var det lite oklarheter men, likt dig, så efter nåt samtal så gick det bra att checka in. En stund senare när han sitter i loungen så ringer en person från SAS och säger att de gjort fel, han måste ha ett visum och får inte åka med utan det, som jag förstod det fick han ingen direkt hjälp i telefon utan blev ombedd att gå till service desk för att försöka lösa det.
Under tiden han står i kön till service desk ringer han SAS för att se vilka alternativ som finns, dom säger att inget går att göra.
Jag försöker googla och hitta information om 24h TWOV (Travel without VISA - som jag tror det kallas) eller se om det finns alternativ för att bokas om en annan väg.
Tillslut kommer han fram till Service desk och dom har också svårt att klura ut vad man kan göra, efter en stund kommer samma person som tidigare ringt han och säger att han fått fel information och att allt är i sin ordning och han kan åka med.
Allting gick bra tillslut, han gjorde samma som du i PVG genom att gå till visafree delen , och han är nu i vietnam. Men minst sagt lite stressig start på semestern